Home > Słuchawki > Podróżne obiektywy zmiennoogniskowe o dużym zakresie ogniskowych

Podróżne obiektywy zmiennoogniskowe o dużym zakresie ogniskowych

Sharing is caring!

Kto chce odholować ciężki sprzęt fotograficzny podczas podróży? Po prostu zbliż aparat na wycieczkę, a wszystkie motywy można uchwycić jednym obiektywem. Nawet zapaleni fotografowie lubią zostawiać grube torby fotograficzne w domu podczas podróży. Jeśli nadal chcesz zmienić perspektywę, a także chcesz wprowadzić odległe obiekty, potrzebujesz zoomu podróżnego. Do każdego aparatu jest coś, niezależnie od tego, czy jest to mini kamera systemowa, czy gruba lustrzanka. COMPUTER BILD przedstawia najpopularniejsze modele.Popularne i godne polecenia: Podróżne obiektywy zoom16 obrazówDo galerii obrazówMały zoom z fabrykiOptyka zoom jest dołączona do większości aparatów. Ale dołączone obiektywy kitowe mają zwykle tylko niewielki zakres zoomu. Powszechnie stosowane są zoomy o ogniskowej 28-84 milimetrów zamienione na format 35mm: aparat z matrycą APS-C zwykle ma zoom 18-55 milimetrów, podczas gdy mniejsze modele Micro FourThirds mają obiektyw 14-42 milimetrów. The Golden Photo 2018 Teraz spójrz na najpiękniejsze zdjęcia! Początkowa ogniskowa 18 milimetrów zapewnia wystarczającą rezerwę dla imponujących zdjęć panoramicznych w większości sytuacji. Czy można użyć nieco większego zoomu? Zoom podróżny ma znacznie większą ogniskową w zakresie teleobiektywu niż w przypadku obiektywu kitowego, w kompaktowym formacie dostępna jest ogniskowa do 300 milimetrów, czyli dobre pięć razy więcej niż w przypadku obiektywu kitowego. W zależności od matrycy odpowiada to około 460 (Nikon, Pentax) lub 480 (Canon) milimetrom ogniskowej w formacie 35 mm. Fotografowie lustrzankami cyfrowymi mają największy wybór. Zwykle możesz nie tylko wybierać spośród kilku zoomów od producenta aparatu, ale także przeglądać Sigmę i Tamrona. Jeśli chcesz wyjechać na wakacje z aparatem systemowym, nie musisz rezygnować z podróżnego zoomu, ale zadowolisz się mniejszą różnorodnością produktów. Zabezpiecz swoje osobiste prezenty fotograficzne już teraz! Zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty są drukowane przez PixelNet. Zbliżenie z daleka: 270 milimetrów Ogniskową można powiększyć, aby wypełnić kadr nawet z dużej odległości. Nawet w przypadku pełnoformatowego zoomu podróżnego dla aparatów z pełnoformatowymi matrycami (przetwornik 24x36 milimetrów) zwykle nieco pełniejszy i droższy oraz nie oferuje aż tak dużego zoomu: najpóźniej przy 300 milimetrach to już koniec. Twoja korzyść: dzięki tym obiektywom lepsze pełnoformatowe matryce mogą być również używane podczas podróży. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Nie tak skuteczne – niezależnie od obiektywu – są Bildstabilizery, które poruszają przetwornikiem obrazu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.