Home > Słuchawki >   Jakie marki słuchawek dousznych i nausznych wybieramy najchętniej? Analiza preferencji w dobie home office

  Jakie marki słuchawek dousznych i nausznych wybieramy najchętniej? Analiza preferencji w dobie home office

Sharing is caring!

  

  Pandemia sprawiła, że większość Polaków musiała przyzwyczaić się do pracy zdalnej lub hybrydowej i ponad połowa pozytywnie ocenia tę zmianę. Konferencje i spotkania online stały się codziennością niemal wszystkich Polaków, co przełożyło się na rosnące zainteresowanie sprzętem do wirtualnej komunikacji, m.in. słuchawkami oraz headsetami. Jak wynika z analizy opinii polskich internautów, w rankingu popularności wśród słuchawek wygrywa Apple, a więc Airpodsy, na drugim miejscu uplasował się Samsung. W ostatnich latach wzrosło także zainteresowanie słuchawkami z aktywną redukcją szumów. W 2020 roku wzmianki ich dotyczące wygenerowały ponad 2 mln zasięgu. To o ponad 1,46 mln więcej niż w roku 2019.

  Według badania „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?” przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, Polakom zdecydowanie podoba się praca zdalna. Respondenci oceniają pracę zdalną średnio na 7 w skali 10 punktów. Ponad połowa badanych ocenia jednak, że odkąd pracują zdalnie, ich czas pracy się wydłużył. Mimo to 72 proc. Polaków uważa, że nie dojeżdżając do pracy zyskuje na czasie, a brak bezpośredniego nadzoru zwiększa ich efektywność. Jednak praca zdalna wiążę się z koniecznością zakupu sprzętu, a 83 proc. badanych przyznaje, że pracodawca nie rekompensuje kosztów związanych z pracą z domu. Mimo to Polacy chcą inwestować w sprzęt, który podnosi ich komfort pracy. Wśród tegoż sprzętu są naturalnie wszelakie słuchawki. Jakie więc słuchawki są najpopularniejsze wśród Polaków?

  Z analizy wypowiedzi internautów, dokonanej za pomocą narzędzia SentiOne, w okresie od stycznia do połowy października br. wynika, że najpopularniejsze są słuchawki AirPods marki Apple. Od początku 2021 roku słuchawki tej firmy były wymieniane ponad 14 tys. razy, osiągając zasięg na poziomie 29 mln wyświetleń. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Samsung z 4 tys. wzmianek, a wszystkie wypowiedzi na temat słuchawek tej marki osiągnęły zasięg na poziomie 21 mln wyświetleń. Trzecie miejsce należy do firmy Huawei. Osiągnęły wynik 3 tys. wzmianek, a te – 6,5 mln wyświetleń. W rankingu zaraz za podium znalazły się słuchawki SteelSeries z liczbą 818 wzmianek i zasięgiem 6,2 mln wyświetleń. Na piątym miejscu uplasowały się słuchawki marki JBL, osiągając liczbę ponad 2 tys. wzmianek oraz niemal 5 mln wyświetleń.

  

  Oprócz słuchawek dousznych i dokanałowych, na popularności zyskują także tzw. headsety, a więc zestawy słuchawkowe wyposażone w mikrofon celowany w bardziej służbowe rozmowy. Najczęściej wspominane w polskiej sieci były headsety marki Sony – 365 wzmianek generujących 464 tys. zasięgu. Drugie miejsce w rankingu należy do Logitech – headsety tej marki wymieniane były przez internautów 201 razy, osiągając zasięg 282 tys. wyświetleń. Ostatnie miejsce na podium w rankingu headsetów zajęła marka HyperX z 143 wzmiankami oraz zasięgiem na poziomie 202 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu w rankingu są headsety firmy Corsair, z wynikiem 52 wzmianek i 89 tys. wyświetleń. Piąte miejsce należało do marki Sennheiser, której zestawy słuchawkowe zyskały 96 wzmianek i zasięgiem 84 tys. wyświetleń.