Dom
koronawirus
Wszystkie zdjęcia dzięki uprzejmości UPMC Health Plan.
Sponsorowane: Jak inteligentne głośniki poprawiają dostęp do opieki zdrowotnej
Od naszego sponsora
18 października 2021
koronawirus , Aktualne funkcje , Od naszych sponsorów , Zdrowie
TRENDY ZWIĘKSZAJĄCE
Realia pandemii COVID-19 podkreśliły znaczenie i przyspieszyły wdrażanie technologii, dając konsumentom opieki zdrowotnej większą kontrolę nad tym, jak podejmują decyzje dotyczące ich zdrowia i dostępu do opieki zdrowotnej. Osoby fizyczne mogą korzystać ze smartfonów, aplikacji, tabletów, a teraz nawet inteligentnych głośników, aby dowiedzieć się o stanie zdrowia, umawiać się na wizyty u pracowników służby zdrowia i być na bieżąco ze zdrowymi nawykami.
COVID przyspieszył przyjęcie cyfrowej opieki zdrowotnej
Zachowanie bezpieczeństwa podczas pandemii COVID oznacza ograniczenie niepotrzebnych interakcji zewnętrznych dla większości osób, zwłaszcza tych z przewlekłymi schorzeniami, które czynią je szczególnie podatnymi na COVID. W tej nagłej sytuacji świadczeniodawcy i płatnicy uznali, że wiele osób rezygnuje z opieki profilaktycznej lub trwającego, potrzebnego leczenia chorób przewlekłych. Chociaż takie decyzje były zrozumiałe w szczytowym momencie pandemii, dalsze konsekwencje zaniedbania opieki zdrowotnej mogą skutkować poważniejszymi problemami wynikającymi z nieleczonych lub niezdiagnozowanych schorzeń. Patrząc na ten niepokojący zestaw okoliczności, wiele systemów opieki zdrowotnej zwracało uwagę na technologię, aby wypełnić pustkę i chronić pacjentów i członków.
Na szczęście wielu dostawców, takich jak UPMC Health Plan, już szukało sposobów wykorzystania platform cyfrowych w celu poprawy świadczenia opieki i dostępu. Ale pandemia ujawniła również, że istnieje wiele samodzielnych zasobów, do których ludzie mogą uzyskać dostęp, aby się utrzymać.
Skrzyżowanie wygody i opieki zdrowotnej
Organizacje opieki zdrowotnej w całym kraju zwróciły uwagę na te trendy i badają, w jaki sposób ludzie korzystają z technologii w celu uzyskania dostępu do opieki zdrowotnej i informacji. Ubezpieczyciele opracowują inteligentne zasoby, które uznają, że narzędzia cyfrowe ułatwiają i przyspieszają poszukiwanie nowego usługodawcy lub opiekuna. Osoby fizyczne mogą zapoznać się z opcjami ubezpieczenia zdrowotnego, aby znaleźć najlepsze dopasowanie i zarejestrować się za pomocą narzędzi oferowanych na giełdzie online .
Wiele innowacji zaczyna doskonalić się w technologii „najpierw głos”, która umożliwia konsumentom uzyskiwanie informacji z urządzenia inteligentnego za pomocą sekwencji pytań. Technologia Voice-first może znacząco zmienić sposób, w jaki użytkownicy uzyskują dostęp do informacji dotyczących opieki zdrowotnej, zwłaszcza w przypadku osób starszych i osób niepełnosprawnych. Codzienne korzystanie z inteligentnych głośników znacznie wzrosło podczas pandemii COVID-19, sygnalizując zmianę w sposobie interakcji ludzi z ich urządzeniami.
UPMC Health Plan uruchamia Virtual Concierge
Jednym z przykładów tego nowatorskiego wykorzystania inteligentnych głośników w celu poprawy dostępu do informacji i usług związanych z opieką zdrowotną jest Wirtualny Konsjerż UPMC Health Plan . Wirtualny Concierge jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby odpowiedzieć na pytania dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego i zasięgu. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach obsługujących Amazon Alexa i Google Assistant, niezależnie od ubezpieczyciela właściciela urządzenia.
Istnieją wyraźne dowody na to, że konsumenci opieki zdrowotnej są zainteresowani tego rodzaju wysoce spersonalizowanymi zasobami cyfrowej opieki zdrowotnej. W 2019 roku UPMC Health Plan przeprowadziło badanie aplikacji asystentów głosowych wśród 500 mieszkańców Pensylwanii w wieku 18 lat i starszych. Uczestnicy badania wykazali chęć bardziej spersonalizowanego doświadczenia z asystentem głosowym, na przykład zwracania się do członka po imieniu. Co więcej, 40 procent respondentów wskazało, że integracja asystenta głosowego ułatwiłaby dostęp do informacji o członkach i korzyściach. Uczestnicy wskazali również chęć zintegrowania aplikacji z ich planem zdrowotnym, jeśli mogłoby to pomóc im w zarządzaniu opieką. Spośród osób, których plan zdrowotny oferował już asystenta głosowego, 84 procent stwierdziło, że z niego korzystało.
Wirtualny Concierge może:
o Zorientuj nowych członków na korzyści wynikające z planu zdrowotnego UPMC.
o Pomóż użytkownikom uzyskać dostęp do korzyści i informacji o zasięgu prewencyjnym.
o Podaj jasne wyjaśnienia terminologii ubezpieczeniowej, takiej jak „w sieci” i „odliczenie”.
o Połącz użytkowników z ważnymi usługami, takimi jak aplikacja mobilna telezdrowia AnywhereCare firmy UPMC.
o Pomóż użytkownikom znaleźć dostawcę, zaplanować wizytę telezdrowia i połączyć się z obsługą klienta lub trenerem zdrowia.
Co dalej z technologiami opieki zdrowotnej „na pierwszym głosie”?
Spodziewamy się, że wykorzystanie cyfrowych narzędzi zdrowotnych będzie nadal rosło. A dzięki temu dostęp do opieki zdrowotnej i usług wsparcia prawdopodobnie wzrośnie, ponieważ dostawcy opracują innowacyjne podejścia do poprawy wyników zdrowotnych. Połączenie technologii, wysokiej jakości opieki i obsługi klienta będzie nadal ewoluować. W przyszłości może zapewnić członkom jeszcze większe wsparcie w planowaniu wizyt, zarządzaniu i uzupełnianiu leków na receptę, pamiętaniu o nadchodzących badaniach przesiewowych i porównywaniu zasięgu — a wszystko to siłą ich głosu!