Home > Słuchawki > Panasonic Lumix GX800: Nowa mini kamera systemowa

Panasonic Lumix GX800: Nowa mini kamera systemowa

Sharing is caring!

Wygląda na większy niż jest. Panasonic Lumix GX800 uzupełnia serię GX jako najmniejszy model. Waży nieco ponad 330 g ze standardowym zoomem.Panasonic jest jednym z najbardziej pracowitych producentów aparatów systemowych i oferuje szczególnie szeroką gamę produktów podzieloną na dwa kierunki wzornictwa: lustrzane modele G i lustrzanki. Seria GH i inne mniejsze modele GX, które przypominają aparaty kompaktowe lub aparaty dalmierzowe, takie jak Leica M (typ 262). Jako najmniejszy model, nowy Panasonic Lumix GX800 uzupełnia serię.Ze rozkładanym ekranem, ale bez wizjera Lumix GX800 jest bardzo mały: przy wymiarach obudowy 10,6x6,5x3,3 centymetra, aparat bez problemu mieści się w kurtce kieszonkowy, jeśli kompaktowy Obiektyw taki jak standardowy zoom Panasonic Lumix G Vario 12-32mm 1: 3.5-5.6 OIS dołączony. Minizoom wystaje zaledwie 2,4 centymetra. Hołd dla mini obudowy: nie było już miejsca na wizjer. Wyświetlacz z klapką musi wystarczyć, aby zobaczyć motyw. Wyświetlacz jest tak samo duży, jak w przypadku większych kamer systemowych (przekątna ekranu 3 cali). Przyjemność: pomimo mini obudowy jest jeszcze kilka kółek do ustawiania i klawiszy funkcyjnych. Jeśli chcesz zmienić ustawienie, nie zawsze musisz przeszukiwać menu aparatu.Jest to szybsze: włącznik / wyłącznik jest wygodnie umieszczony wokół spustu migawki. Większość operacji odbywa się poprzez menu. Ale są trzy programowalne przyciski i pokrętło programów.Znowu 16 megapikseli, ale w lepszej jakości Matryca to stary znajomy: jest w podobnej formie w Panasonic Lumix G81 i robi zdjęcia z 16 megapikselami. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Panasonic Lumix GF7, Lumix GX800 nie posiada tak zwanego filtra dolnoprzepustowego. Wraz z ulepszonym procesorem obrazu powinno to zapewnić nieco ostrzejsze i bardziej szczegółowe obrazy. Filmowcy mogą nagrywać filmy w rozdzielczości 4K (3840x2160 pikseli) z maksymalnie 30 klatkami na sekundę - z GF7, Full HD (1920x1080 pikseli) już się skończyło. Teraz bezpieczne osobiste prezenty fotograficzne! Zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty są drukowane przez PixelNet .4K dla zdjęć Większość nowszych modeli Panasonic GX800 jest wyposażona w tryb zdjęć 4K. Tutaj aparat robi 30 zdjęć na sekundę przy 8 megapikselach. Proporcje obrazu można dowolnie dobierać - od formatu szerokoekranowego 16:9 jak w filmach wideo do formatu kwadratowego 1:1. Zaleta trybu zdjęć 4K: pozwala na przykład połączyć kilka obrazów w jedno zdjęcie z większą głębią ostrości. Możesz także zmienić punkt ostrości później. Działa wyjątkowo precyzyjnie, ale nie zawsze jest tak szybki, jak w przypadku kamer z pomiarem zmiany fazy. Lumix GX800 ma specjalną metodę pomiaru, którą Panasonic nazywa „głęboką od nieostrości”. Tutaj aparat wykonuje kilka celowo zamazanych obrazów podczas pomiaru ostrości i oblicza prawidłową odległość z różnic między poszczególnymi obrazami. Do tej pory ten bardziej złożony pomiar był zarezerwowany dla droższych modeli, takich jak Panasonic Lumix G81 lub Panasonic Lumix GX8 Vario 12-32 mm 1: 3,5-5,6 OIS kosztował 549 euro. w milionach pikseli (megapikselach). Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazieognisko, w którym łączą się promienie światła i czujnik obrazu. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.