Home > Słuchawki > Nikon DL 24-85: kompaktowy aparat z 1-calową matrycą

Nikon DL 24-85: kompaktowy aparat z 1-calową matrycą

Sharing is caring!

Nikon DL 24-85 ma dużą 1-calową matrycę i jasny zoom, ale nadal jest bardzo kompaktowy.Kompaktowe aparaty cyfrowe były wcześniej nazywane Coolpix w Nikonie. To już koniec – przynajmniej w przypadku nowej serii aparatów, którą Nikon ochrzcił DL. Nowa seria zaczyna się od trzech modeli. Ich wspólną cechą jest duży 1-calowy czujnik (8,8x13,2 mm). Model środkowy to Nikon DL 24-85, z, jak sama nazwa wskazuje, obiektywem zmiennoogniskowym o ogniskowej 24-85 mm (przekonwertowanym na format 35 mm) Technologia matrycy jak w aparatach systemowych Matryca DL 24-85 posiada rozdzielczość 20 megapikseli i podwójny autofokus ze zmianą fazy i pomiarem kontrastu. Do wyboru jest 105 (zmiana fazy) lub 171 pól pomiarowych (pomiar kontrastu). Każdy, kto myśli „już wiem”, ma rację: aparat systemowy Nikon 1 J5 ma podobne kluczowe dane. Jednak Nikon ponownie zrewidował sensor i zainstalował nowy, szybszy procesor (Expeed 6A). Powinno to zapewnić wyższą jakość obrazu i umożliwić rejestrację do 20 obrazów na sekundę z autofokusem. Ponadto szybki procesor zapewnia, że ​​podczas filmowania można jednocześnie robić zdjęcia w pełnej rozdzielczości, a podczas powiększania obiektyw wysuwa się dość daleko poza obudowę. Nietypowe dla aparatów kompaktowych: włącznik/wyłącznik znajduje się wokół spustu migawki, dźwignia zoomu znajduje się po jej prawej stronie. Atak na serię RX100 Gdy zaprezentowano nowy aparat, Nikon przywiózł ze sobą tylko prototypy. Jakość obrazu nie mogła być oceniona za pomocą tego, ale operacja mogła. Opiera się to na serii lustrzanek cyfrowych firmy Nikon, na przykład w menu. Dzięki kompaktowym wymiarom (10,5x6,1x5,0 centymetrów przy wadze 345 gramów) DL 24-85 jest wyraźnie skierowany do Sony Cyber-shot RX100 IV, a także chce utrudnić życie Canonowi Powershot G7 X Mark II. Szanse na to są bardzo duże, przy pierwszym dotknięciu DL 24-85 robi wrażenie wysokiej jakości i dość szybko reagowało. Zobaczmy jak szybki będzie model produkcyjny Zabezpiecz swoje osobiste prezenty fotograficzne już teraz PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Monitor OLED i zewnętrzny wizjer Monitor DL ​​24-85 jest dostępny w formacie 3:2 i rozdzielczości 720x480 pikseli (według producenta liczą się 1,04 miliona pikseli, ponieważ liczone są tutaj subpiksele dla koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego). Wyświetlacz wykorzystuje technologię OLED. Obiecuje to szczególnie wysoką jakość oddawania barw. Jednak nie jest tak szczegółowy, jak w przypadku dwóch nowych profesjonalnych modeli lustrzanek cyfrowych Nikon D5 i Nikon D500. Wizjer jest dostępny tylko jako akcesorium do DL 24-85. DF-E1 jest dostępny w gorącej stopce i pasuje również do siostrzanego modelu Nikon DL 18-50. Praktyczne: wizjer można również złożyć, Nikon DL 24-85 jest również dostępny w wersji srebrnej. Elektroniczny wizjer, który jest dostępny jako akcesorium, jest dostępny tylko w kolorze czarnym.Dzięki wideo 4K Nikon 1 J5 był pierwszym modelem Nikona, który mógł również nagrywać filmy w 4K. Jednak z jednym poważnym ograniczeniem: J5 pozwalał na maksymalnie 15 klatek na sekundę w 4K. To już przeszłość z DL 24-85: filmuje w 4K z 3840x2160 pikselami i maksymalnie 30 klatkami na sekundę, jak większość obecnych aparatów z wideo 4K (obiektyw DSLR) i powinien zapewniać bardzo wysoką jakość na wbudowanych soczewkach przezroczysty. W modelu DL 24-85 użyto do tego dużo szkła. Zoom ma 11 obiektywów, z których sześć wykonano ze specjalnego szkła. Pomiary producenta są obiecujące, zobaczmy, czy jakość obrazu modelu produkcyjnego dorównuje lustrzankom cyfrowym i aparatom systemowym. Praktyczne: specjalna powłoka z fluorem ma chronić przednią soczewkę przed zabrudzeniem. Dopracowany stabilizator obrazu z podwójną technologią (optyczną i elektroniczną) ma zapobiegać nieostrym obrazom.Wyświetlacz Nikon DL 24-85 można w razie potrzeby rozłożyć nawet o 180 stopni do przodu, np. do selfie. i przyciski na obiektywie DL 24-85 ma dwa pierścienie nastawcze. Jeden obraca się bezstopniowo i jest programowalny. Można to wykorzystać na przykład do regulacji ostrości. Pozostałe blokady służą do powiększania do stałych ogniskowych i, w razie potrzeby, do przełączania w tryb zbliżenia.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018 Teraz zobacz najpiękniejsze zdjęcia! SB-5000 Blitz, który został wprowadzony wraz z Nikonem D5 i Nikonem D500. Można również użyć filtrów i jest też osłona przeciwsłoneczna na obiektyw - niestety tylko jako akcesorium.Cena i dostępność Nikon DL 24-85 ma trafić do sprzedaży w czerwcu i wtedy będzie kosztować 769 euro. Nikon nie zdecydował jeszcze, ile będzie kosztował zewnętrzny wizjer.Podobnie jak wizjer Nikon DF-N1000 do serii Nikon 1, prawdopodobnie będzie kosztował około 250 euro. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest wyjątkowo bogaty w szczegóły i wyraźnypokazane w zakresie kontrastu. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.