Home > Słuchawki > Nikon DL 18-50: Superszerokokątny z 1-calowym czujnikiem

Nikon DL 18-50: Superszerokokątny z 1-calowym czujnikiem

Sharing is caring!

Mimo superszerokokątnego zoomu (18-50 milimetrów w przeliczeniu na format 35mm), Nikon DL 18-50 jest dość kompaktowy.Kompaktowe aparaty cyfrowe z dużą 1-calową matrycą (rozmiar matrycy 8,8x13,2 milimetrów) są bardzo popularne. z entuzjastami fotografii. Nic dziwnego, ponieważ obiecują najlepsze zdjęcia bez konieczności ciągnięcia się ciężkim aparatem. Nikon DL 18-50 to pierwszy 1-calowy kompakt z superszerokokątnym zoomem Kompaktowy z superszerokokątnym zoomem Większość kompaktowych aparatów jest wyposażona w obiektyw zmiennoogniskowy, którego ogniskowa zaczyna się od 24 lub 28 mm (po przeliczeniu na format 35 mm) . Z drugiej strony w przypadku DL 18-50 zaczyna się od 18 milimetrów. Po prostu czerpiesz z tego więcej. Ponadto bardzo krótka ogniskowa może być również używana do szczególnie dramatycznych perspektyw. W tym celu Nikon instaluje dość złożony obiektyw: zoom ma 11 soczewek, z których siedem jest wykonanych ze specjalnego szkła. Ponadto obiektywy są wyposażone w specjalną powłokę, zwaną przez firmę Nikon „Nano Crystal Coat”, która jest używana głównie w drogich profesjonalnych obiektywach lustrzanek cyfrowych. Przede wszystkim ma zapobiegać rozpraszaniu światła rozproszonego na zdjęciach podświetlanych od tyłu. To obiecuje najlepsze zdjęcia. Test naprawdę pokaże, jak dobra jest optyka. Podobieństwa z siostrzanymi modelami Nikon DL 24-85 i Nikon DL 24-500: specjalna powłoka z fluorem, która ma chronić przednią soczewkę przed zabrudzeniem oraz rozbudowany stabilizator obrazu z podwójną technologią (optyczną i elektroniczną), który ma zapobiegać nieostrym obrazom Obiektyw zmiennoogniskowy dość daleko od aparatu, nawet przy ustawieniu szerokokątnym (tutaj z najkrótszą ogniskową) Technologia matrycy jak w Nikonie 1 Trzy aparaty z serii DL mają podobną technologię, ale bardzo różne obiektywy: wszystkie mają czujnik o rozdzielczości 20 megapikseli i podwójny autofokus ze zmianą fazy i pomiarem kontrastu. Autofokus pracuje ze 105 (zmiana fazy) lub 171 polami pomiarowymi (pomiar kontrastu), podobnie jak aparat systemu Nikon 1 J5. Podobnie jak siostrzane modele, DL 18-50 ma nowy, szybszy procesor (Expeed 6A). Pozwala to na rejestrowanie do 20 zdjęć na sekundę z autofokusem. Ponadto szybki procesor zapewnia możliwość robienia zdjęć z pełną rozdzielczością podczas filmowania. Zdobądź osobiste prezenty ze zdjęciami już teraz! PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty. Super szeroki kąt, super kompaktowy Kiedy zaprezentowano DL 18-50, Nikon pokazał tylko prototyp. Jednak przy pierwszym dotknięciu aparat robił wrażenie bardzo wysokiej jakości. Mimo ekstremalnej ogniskowej obiektyw DL 18-50 jest bardzo kompaktowy: przy wymiarach 10,6x6,3x5,7 centymetra i wadze 350 gramów jest niewiele większy niż Sony Cyber-shot RX100 IV czy Canon Powershot G7 X Mark II. jest oparty na modelach lustrzanek cyfrowych firmy Nikon. Możesz to stwierdzić na przykład na podstawie struktury menu. Jeśli masz obecną lustrzankę cyfrową, taką jak Nikon D7200 lub Nikon D810, szybko znajdziesz drogę.Wizjer elektroniczny DF-E1 jest dostępny jako akcesorium. Z Nikonem DL 18-50 jest na zewnątrz - w obudowie aparatu nie ma miejsca na lampę błyskową Dołączany wizjerMonitor modelu DL 18-50 jest dostępny w formacie 3:2 i rozdzielczości 720x480 pikseli (zgodnie z licznik producenta: 1,04 miliona pikseli, ponieważ tutaj liczone są subpiksele dla koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego). Technologia OLED zapewnia wyjątkowo wysoką jakość oddawania barw. Obraz nie jest jednak tak szczegółowy, jak w dwóch nowych profesjonalnych lustrzankach cyfrowych Nikon D5 i Nikon D500, gdzie wyświetlacz ma znacznie wyższą rozdzielczość. Wizjer jest dostępny tylko jako akcesorium do DL 18-50. Jest dostępny w gorącej stopce i pasuje również do siostrzanego modelu Nikon DL 24-85. Jednak w modelu DL 18-50 wizjer znajduje się daleko po lewej stronie, prawdopodobnie dlatego, że w środku aparatu potrzeba więcej miejsca na obiektyw zmiennoogniskowy -50 w 4K z 3840x2160 pikselami i maksymalnie 30 klatkami na sekundę, tak jak w przypadku większości obecnych kamer z wideo 4K. Obudowa jest podobna do Nikona DL 24-85: DL 18-50 ma również dwa pierścienie nastawcze na obiektywie. Bezstopniowy, który można zaprogramować, na przykład do regulacji ostrości. Drugi pierścień przybliża się przy stałych ogniskowych.Wyświetlacz Nikona DL 18-50 można rozłożyć nawet o 180 stopni - praktyczne przy selfie.Modele lustrzanek cyfrowych, coś jak Blitz SB-5000, który został wprowadzony wraz z Nikon D5 i Nikon D500. Można również zastosować filtry i jest też osłona przeciwsłoneczna do zoomu - niestety tylko jako akcesoriumndel przyjść, a następnie kosztować 959 euro. Cena wizjera DF-E1 nie została jeszcze ustalona. Podobnie jak wizjer Nikon DF-N1000 do serii Nikon 1, prawdopodobnie będzie kosztował około 250 euro. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Fotografując lustrzanką cyfrową, fotograf patrzy bezpośrednio przez obiektyw, a wizjer aparatu przez oddzielnyzjadł optykę. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.