Home > Inteligentny Głośnik > Inteligentny głośnik HomePod miał świetny kwartał w USA

Inteligentny głośnik HomePod miał świetny kwartał w USA

Sharing is caring!

Dostawy HomePodów w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 180% rok do roku w ostatnim kwartale, przyćmiewając wzrost producentów inteligentnych głośników Amazon i Google w tym okresie, donosi firma Omdia zajmująca się badaniem rynku.

 

Chociaż Apple wciąż pozostaje w tyle za dwiema pozostałymi firmami w zakresie dostaw, wygląda na bardziej konkurencyjną niż w jakimkolwiek momencie historii HomePod. Jest to szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę, że był to trudny trzymiesięczny okres dla inteligentnych głośników w USA, których wzrost się zatrzymuje.

 

 

W drugim kwartale tego roku Apple wysłał 2,4 miliona sztuk swoich inteligentnych głośników HomePod w Stanach Zjednoczonych. To dało mu 24,6% udziału w amerykańskim rynku inteligentnych głośników. Odpowiada to 33,6% rynku Amazon i 41,8% liderowi rynku Google.

 

Te liczby nie są złe dla Apple, który do tej pory był graczem bitowym w tej dziedzinie. W tym samym kwartale ubiegłego roku Apple dostarczyło poniżej 1 miliona głośników HomePod, co stanowi zaledwie 10,2% rynku.

Więcej o inteligentnych głośnikach w II kwartale

Amazon miał najtrudniejszą czwartą z trzech firm, doświadczając ujemnego 30,3% wzrostu (lub tak naprawdę skurczenia). Amazon jest w dużej mierze postrzegany jako pionier w kategorii autonomicznych inteligentnych głośników z Amazon Echo.

 

To, co zmieniło się dla Apple w ciągu ostatniego roku, to, co istotne, debiut HomePod mini . Zaprezentowany w październiku 2020 roku HomePod mini to mniejsza, tańsza wersja inteligentnego głośnika HomePod. Jego debiutancka cena wyniosła 99 USD, co stawia go bardziej w konkurencji z Echo Dot i Google Home Mini. Ponieważ te tańsze inteligentne głośniki były jak dotąd najlepiej sprzedającymi się modelami, wejście na ten rynek dla Apple było sprytnym posunięciem.

 

Raport Omdia nie rozbija liczb HomePod według modelu. Ale wydaje się całkiem prawdopodobne, że to właśnie one stanowiły największego sprzedawcę Apple. Jednak nie wszystkie. Omdia sugeruje, że — po tym, jak Apple ogłosiło, że  zaprzestaje produkcji pełnowymiarowego głośnika HomePod  — wielu użytkowników „zaczęło kupować pozostałe zapasy”.