Strona główna
Mobilność
Ford otrzymał w tym tygodniu patent na plandekę samochodową wykonaną z ogniw słonecznych. Plandeka rozkłada się za naciśnięciem przycisku, ładuje akumulatory i jednocześnie chroni zaparkowany samochód elektryczny.
Samochód elektryczny, który sam się ładuje i nigdy się nie brudzi: to właśnie opisuje nowy patent Forda! Według zgłoszenia patentowego złożonego w listopadzie 2019 r. i obecnie opublikowanego, producent samochodów przewiduje urządzenie montowane na dachu samochodu. Po naciśnięciu przycisku robi się ciekawiej.
Coś jest nie tak? Po prawej ... (Źródło: Volkswagen) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 1/14
... W czasach kryzysu Corona nawet loga znanych marek zachowują większy dystans. Firmy takie jak .... (Źródło: McDonalds) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 2/14
... Coca Cola i ... (Źródło: Twitter / @bellethewinebae) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 3/14
... Mercedes przypomina nam o tym, jak ważne jest zachowanie dystansu do siebie w tej chwili. (Źródło: Mercedes-Benz) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 4/14
Krótka zmiana lokalizacji. A co powiesz na to: mieszkasz w domu Adidasa? Myśl... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 5/14
... może wydawać się absurdalne. Ale kiedy spojrzysz na... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 6/14
... Do tego pomysłu możemy się przyzwyczaić, jeśli chodzi o architekturę wymyśloną przez projektantkę Karinę Wiciak. To też... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 7/14
...- Podoba nam się dom Chevroleta, do którego można dotrzeć tylko łodzią, tak samo jak... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 8/14
... dom Audi z ... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 9/14
... kultowe pierścienie. Wirtualny nastrój, który Wiciak.. (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 10/14
...daje jej zdjęcia, pasuje... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 11/14
... często wyjątkowo dobre dla marki, myślisz ... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 12/14
...nawet nie? No i trochę przedmiotów... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 13/14
... może mieć w rzeczywistości problem statyczny. (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 14/14
W takim przypadku elastyczne ogniwa słoneczne powinny otulać pojazd niczym kokon, chronić go przed warunkami atmosferycznymi i jednocześnie ładować akumulatory. System powinien być sterowany z wnętrza pojazdu.
Aby plandeka mogła się rozkładać samodzielnie, należy zainstalować pompę, która oczywiście jest również zasilana energią słoneczną.
Wielu producentów samochodów zastanawia się, w jaki sposób można jeszcze bardziej ulepszyć gamę samochodów elektrycznych. Dużym problemem jest to, że wymagana jest przestrzeń, aby móc wyprodukować wystarczającą ilość energii elektrycznej z energii słonecznej.
Przestrzeń, której nie może zapewnić kręte, nierówne nadwozie samochodu. Wcześniejsze wysiłki firm takich jak Toyota (słoneczny szyberdach w Priusie) czy Tesla (opcja solarna dla Cybertruck) mają na celu zapewnienie kilku dodatkowych kilometrów, ale nie zastępowanie procesu ładowania jako takiego.
Francuski producent Armor przedstawia plandekę z wbudowanymi ogniwami słonecznymi, która rozkłada się za naciśnięciem przycisku. Zaparkowane samochody elektryczne zyskują podwójnie.
Zakładając nasłoneczniony teren, powściągliwy styl jazdy i odpowiedni profil trasy, mogłoby to wyglądać inaczej przy większej powierzchni pokrytej ogniwami słonecznymi, co widać w specyfikacji patentowej.
Podobny, bardziej zaawansowany projekt zaprezentował na początku kwietnia francuski producent Armor. Plandeka wyposażona w elastyczne ogniwa słoneczne rozkłada się z tylnego zderzaka samochodu. Tutaj panele słoneczne powinny być w stanie złożyć około 50 000 razy, aż spadnie wydajność.
Patent nie mówi nic o tym, czy pomysł będzie gotowy na rynek. W związku z tym nie można jeszcze przewidzieć, kiedy i czy Ford w ogóle wyposaży przyszłe samochody elektryczne w takie urządzenie. Jednak na pewno minie trochę czasu, zanim w pełni naładowany, czysty samochód elektryczny.
»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych
Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT
W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!
... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej
Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.