Home > Słuchawki > Ford: nadmuchiwane ogniwa słoneczne ładują i chronią samochody elektryczne

Ford: nadmuchiwane ogniwa słoneczne ładują i chronią samochody elektryczne

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Ford otrzymał w tym tygodniu patent na plandekę samochodową wykonaną z ogniw słonecznych. Plandeka rozkłada się za naciśnięciem przycisku, ładuje akumulatory i jednocześnie chroni zaparkowany samochód elektryczny.

Samochód elektryczny, który sam się ładuje i nigdy się nie brudzi: to właśnie opisuje nowy patent Forda! Według zgłoszenia patentowego złożonego w listopadzie 2019 r. i obecnie opublikowanego, producent samochodów przewiduje urządzenie montowane na dachu samochodu. Po naciśnięciu przycisku robi się ciekawiej.

Coś jest nie tak? Po prawej ... (Źródło: Volkswagen) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 1/14

... W czasach kryzysu Corona nawet loga znanych marek zachowują większy dystans. Firmy takie jak .... (Źródło: McDonalds) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 2/14

... Coca Cola i ... (Źródło: Twitter / @bellethewinebae) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 3/14

... Mercedes przypomina nam o tym, jak ważne jest zachowanie dystansu do siebie w tej chwili. (Źródło: Mercedes-Benz) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 4/14

Krótka zmiana lokalizacji. A co powiesz na to: mieszkasz w domu Adidasa? Myśl... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 5/14

... może wydawać się absurdalne. Ale kiedy spojrzysz na... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 6/14

... Do tego pomysłu możemy się przyzwyczaić, jeśli chodzi o architekturę wymyśloną przez projektantkę Karinę Wiciak. To też... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 7/14

...- Podoba nam się dom Chevroleta, do którego można dotrzeć tylko łodzią, tak samo jak... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 8/14

... dom Audi z ... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 9/14

... kultowe pierścienie. Wirtualny nastrój, który Wiciak.. (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 10/14

...daje jej zdjęcia, pasuje... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 11/14

... często wyjątkowo dobre dla marki, myślisz ... (źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 12/14

...nawet nie? No i trochę przedmiotów... (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 13/14

... może mieć w rzeczywistości problem statyczny. (Źródło: Karina Wiciak / Wamhouse / via Yanko Design) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 14/14

W takim przypadku elastyczne ogniwa słoneczne powinny otulać pojazd niczym kokon, chronić go przed warunkami atmosferycznymi i jednocześnie ładować akumulatory. System powinien być sterowany z wnętrza pojazdu.

Aby plandeka mogła się rozkładać samodzielnie, należy zainstalować pompę, która oczywiście jest również zasilana energią słoneczną.

Wielu producentów samochodów zastanawia się, w jaki sposób można jeszcze bardziej ulepszyć gamę samochodów elektrycznych. Dużym problemem jest to, że wymagana jest przestrzeń, aby móc wyprodukować wystarczającą ilość energii elektrycznej z energii słonecznej.

Przestrzeń, której nie może zapewnić kręte, nierówne nadwozie samochodu. Wcześniejsze wysiłki firm takich jak Toyota (słoneczny szyberdach w Priusie) czy Tesla (opcja solarna dla Cybertruck) mają na celu zapewnienie kilku dodatkowych kilometrów, ale nie zastępowanie procesu ładowania jako takiego.

Francuski producent Armor przedstawia plandekę z wbudowanymi ogniwami słonecznymi, która rozkłada się za naciśnięciem przycisku. Zaparkowane samochody elektryczne zyskują podwójnie.

Zakładając nasłoneczniony teren, powściągliwy styl jazdy i odpowiedni profil trasy, mogłoby to wyglądać inaczej przy większej powierzchni pokrytej ogniwami słonecznymi, co widać w specyfikacji patentowej.

Podobny, bardziej zaawansowany projekt zaprezentował na początku kwietnia francuski producent Armor. Plandeka wyposażona w elastyczne ogniwa słoneczne rozkłada się z tylnego zderzaka samochodu. Tutaj panele słoneczne powinny być w stanie złożyć około 50 000 razy, aż spadnie wydajność.

Patent nie mówi nic o tym, czy pomysł będzie gotowy na rynek. W związku z tym nie można jeszcze przewidzieć, kiedy i czy Ford w ogóle wyposaży przyszłe samochody elektryczne w takie urządzenie. Jednak na pewno minie trochę czasu, zanim w pełni naładowany, czysty samochód elektryczny.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.