Home > Inteligentny Zegarek > eBike: Specialized oferuje e-rowery górskie, które ważą 17 kilogramów

eBike: Specialized oferuje e-rowery górskie, które ważą 17 kilogramów

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Rowery elektryczne, a zwłaszcza e-rowery górskie (E-MTB) zwykle ważą grubo ponad 20 kilogramów. Modele 2020 z serii Specialized Turbo Levo SL są znacznie poniżej tego poziomu i zapewniają prawdziwą przewagę wagową w terenie.

Silnik bez względu na wszystko: Zwłaszcza ci, którzy są w drodze z rowerem elektrycznym, mogą obejść się bez dodatkowych kilogramów. W końcu, po co mocny silnik z ogromnym momentem obrotowym, gdy trzeba przenosić E-MTB przez pień drzewa lub wnosić go pod górę. I oczywiście podczas jazdy korzystasz również z niskiej masy e-roweru.

W tym miejscu możesz znaleźć wideo z Youtube, które uzupełnia artykuł. Możesz to wyświetlić jednym kliknięciem.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Pozwala to na przesyłanie danych osobowych do platform stron trzecich. Więcej na ten temat w naszej polityce prywatności.

Elektryczne rowery górskie z pełnym zawieszeniem i centralnym silnikiem ważą zwykle od 20 do 30 kilogramów. Z kolei Specialized Turbo Levo SL waży 17,3 kg, czyli znacznie mniej niż 20 kg. To fantastyczna wartość jak na tak dobrze wyposażony eBike. Ponadto tylko eksperci powinni uznać, że jest to w ogóle e-rower.

Opracowany przez producenta środkowy silnik, który waży niecałe dwa kilogramy, również przyczynił się do zmniejszenia masy. Mały downer: silnik o mocy 240 watów nie do końca osiąga maksymalną moc dozwoloną w Niemczech. Według producenta podwaja wysiłek pedałowania i w wersji przeznaczonej na Europę aktywnie wspiera do dozwolonej prawem maksymalnej prędkości 25 km/h. Moment obrotowy jest również dość niski przy 32 Nm.

Trzeba też iść na kompromisy, jeśli chodzi o pojemność baterii. Tutaj Specialized spada poniżej powszechnego obecnie znaku 500 watogodzin. Akumulator w Turbo Levo SL zapewnia 320 watogodzin. To powinno być więcej niż wystarczające dla większości aktywności w terenie. Co bardziej waży w naszych oczach to, że akumulatora nie da się wyjąć z e-roweru do ładowania, przez co cały pedelec zawsze musi być podłączony do gniazdka. Jako akcesorium dostępna jest dodatkowa bateria w kształcie butelki do picia o dodatkowej pojemności 160 watogodzin.

Cena i dostępność

Lekka konstrukcja nigdy nie była tania, podobnie jak e-rowery. Za podstawową wersję e-roweru, która jest już dostępna, trzeba wyłożyć na stół około 6000 euro. Jeśli chcesz jeszcze bardziej zmniejszyć wagę dzięki karbonowej ramie, zapłacisz 7299 euro. Więcej innowacji w zakresie e-rowerów od 2020 r. można znaleźć tutaj na netzwelt.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.