Strona główna
Mobilność
Zwłaszcza w kryzysie Corona: Jazda na rowerze elektrycznym uwalnia głowę i zapewnia zdrowie. Czy rowerzystów elektrycznych obowiązują te same zasady, co biegaczy? Które sklepy rowerowe są nadal otwarte, czy nadal mogę przetestować wybrany przeze mnie pedelec? Odpowiedzi na pytania dotyczące e-rowerów i Corony.
Wszyscy obecnie musimy żyć z tym, co Apple eufemistycznie nazywa „dostosowanym życiem codziennym”. Nazwijmy to jego nazwą: Corona jest denerwująca! Siedząc cały dzień w domowym biurze, nie będąc w kontakcie ze znajomymi – czasami sufit spada na głowę. Takie pojazdy mogłyby pomóc w obozowej gorączce, ale e-rower jest bardziej praktyczny.
Bardziej niż kiedykolwiek: bezkonkurencyjne zalety e-roweru
Na przykład każdy, kto zabiera e-rower do pracy, unika autobusów, metra i pociągów podmiejskich, chroniąc w ten sposób siebie i innych przed infekcją. Niebezpieczeństwo jazdy zbyt blisko siebie w grupie praktycznie nie istnieje na rowerze. Ponieważ rowerzyści zwykle już zachowują zalecaną bezpieczną odległość od 1,5 do 2,0 metrów. A podczas jazdy na rowerze ryzyko infekcji jest bardzo niskie. „Jesteś po prostu zbyt szybki, by wdychać aerozole” – mówi lekarz z Getyngi, dr. Toralf Naue.
Mało tego, samochód też się zatrzymuje i klimat wygrywa. Jest jeszcze jeden aspekt, który ma bardzo pozytywny wpływ, szczególnie w okresie Corona. Jazda na rowerze i e-rowerze może być postrzegana jako aktywny środek zapobiegawczy przeciwko Covid-19.
Koronawirus zmusza nas od teraz do pozostania w domu. W tej specjalnej kwarantannie dowiesz się, jak najlepiej wykorzystać kryzys koronowy.
W końcu według Instytutu Roberta Kocha osoby z wysokim ciśnieniem krwi i chorobami układu krążenia należą do grupy ryzyka infekcji Sars-CoV-2. Sporty wytrzymałościowe, takie jak kolarstwo, mogą w znacznym stopniu przyczynić się do przeciwdziałania temu zjawisku. Dodatkowo podczas jazdy na rowerze, podobnie jak podczas biegania, płuca są wzmacniane i wentylowane. „Oddychasz intensywniej, co oznacza, że dobrze oczyszczasz płuca. A to jest optymalne z punktu widzenia ochrony przed wirusami” – mówi Spiegel Michael Barczok z Federalnego Stowarzyszenia Pulmonologów, Lekarzy Snu i Respiratorów.
Przesiadka na pedeleka jest szczególnie łatwa dla osób, które od dłuższego czasu nie jeździły na rowerze. Wsparcie silnika jest zabawne i usuwa lęk z większych odległości. Niemniej jednak badania wielokrotnie podkreślają, że spożycie kalorii nie różni się znacząco od „normalnej” jazdy na rowerze. Ale skąd bierzesz e-rower, jeśli jeszcze go nie masz?
Gdzie są jeszcze otwarte sklepy rowerowe?
Znany producent e-rowerów VanMoof jest jednym ze zwycięzców kryzysu koronowego. Firma odnotowuje wzrost sprzedaży o aż 48 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Ale to, co na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste, może być mylące. „Handel rowerowy odnotował ostatnio rekordy sprzedaży w niektórych miejscach, ale inne sklepy odnotowały gwałtowny spadek sprzedaży już w połowie marca”, mówi Uwe Wöll ze Stowarzyszenia Serwisu i Rowerów, opisując sytuację dla Rowerowego Serwisu Prasowego.
Wynika to prawdopodobnie również z faktu, że większość stacjonarnych dealerów rowerów musiała zostać zamknięta. Czego wielu nie wie: często dotyczy to tylko sal sprzedaży jako takich. Wiele warsztatów pozostaje otwartych, a dostawy części zamiennych są na razie zabezpieczone. Stale aktualizowany przegląd aktualnych przepisów na poziomie stanowym można znaleźć w tym miejscu na stronie ebikeers.
Nadal możesz kupować rowery i e-rowery przez Internet. Będzie to trudne tylko podczas jazdy próbnej. Jeśli zdecydujesz się na „w ciemno” zakup online, zdecydowanie powinieneś wcześniej zapoznać się z naszymi poradami dotyczącymi zakupów wideo na temat pedeleków, aby uniknąć drogich, nieprawidłowych zakupów.
E-rowery w życiu codziennym – co jest dozwolone i co możesz teraz zrobić lepiej
Ogólnoniemiecki Klub Rowerowy (ADFC) zwraca uwagę, że wycieczki rowerem i e-rowerem, na przykład na zakupy, są możliwe bez żadnych problemów. „Ci, którzy nie są objęci kwarantanną w domu, mogą korzystać z rowerów, aby jechać do pracy lub na zakupy – ale tylko samemu lub z członkami własnego gospodarstwa domowego” – mówi Stephanie Krone z ADFC. Ale nawet tak zwane wyjazdy rekreacyjne, które nie są wykorzystywane do zakupów ani do pracy, są nadal dozwolone w większości krajów związkowych.
Oprócz lokalnych przepisów, które w każdej chwili mogą się szybko zmienić, do głowy przemawiają lekarze medycyny ratunkowej i inni. „Wyjazd i zmiana są teraz ważne, ćwiczenia na świeżym powietrzu pomagają wszystkim zachować zdrowie. Ale każda upadek to o jeden za dużo. Teraz zalecany jest bardziej defensywny styl jazdy”, mówi Heiko Mittelstädt z Niemieckiej Inicjatywy Rowerów Górskich.
Logiczne - jeśli jeździsz po lesie na swoim eMTB i upadniesz bez głowy, zablokujesz ratowników i infrastrukturę medyczną. Zasoby, których brakuje w czasach kryzysu koronowego, a niektóre nie są już dostępne. Pamiętaj też, że w razie uszkodzenia, nawet jeśli to tylko przebita opona, nie możesz zadzwonić do kolegi i poprosić o pomoc.
»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych
Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT
W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!
... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej
Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.