Home > Inteligentny Zegarek > E-Bike Gulas Pi1S: legalny na niemieckich autostradach przy 115 km/h

E-Bike Gulas Pi1S: legalny na niemieckich autostradach przy 115 km/h

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Wraz z Pi1S, berliński producent pojazdów Gulas prezentuje pedelec, który może osiągnąć prędkość do 115 km/h i którym faktycznie można jeździć legalnie na niemieckich autostradach. Nadal musisz się deptać, ale ten over-e-rower nie ma wiele wspólnego z konwencjonalnym rowerem. Może z wyjątkiem klasycznego dzwonka.

Być może znasz już podstawową konstrukcję Gulas Pi1S, do której trzeba się przyzwyczaić. Rower opracowany przez założyciela firmy Stefana Gulasa pojawił się w 2008 roku w podobnej formie jako „ErockIT”. Gulas Pi1 pojawił się pod nową flagą i nową nazwą firmy, a według magazynu New Atlas producenci dodają teraz wersję S z boku. I ma talent.

Już samo spojrzenie na dane techniczne budzi podziw i wzbudza zapotrzebowanie na rozsądną odzież ochronną: maksymalna prędkość 115 km/h, 38 KM, 100 Nm momentu obrotowego, ale także nieco sportowa waga 128 kilogramów. Dzięki temu będziesz miał najlepszą kartę w ręku dla każdego kwartetu.

Wydajność i zasięg

Akumulator o pojemności 6,5 lub 10 kilowatogodzin służy jako magazyn energii. W zależności od stylu jazdy zasięg wynosi do 125 lub 200 kilometrów – według producenta. Gdy zabraknie prądu, prawdopodobnie będziesz miał problem, ponieważ prawie nikt nie będzie w stanie przerzucić 130 kilogramów do domu przez kolejną górę.

Generalnie trudno będzie przenieść Gulas Pi1S bez prądu, ponieważ producenci opierają się na bardzo specyficznym, ale bardzo interesującym układzie napędowym. Moc pedałów nie jest przekazywana na tylne koło za pomocą ręcznej skrzyni biegów i łańcucha, ale zamiast tego napędza generator z kołem zamachowym, który następnie przenosi moc na tylne koło za pomocą paska. Im mocniej pedałujesz, tym większe wsparcie zapewniane przez silnik.

Cena i aprobata w Niemczech

Już zgadłeś: to, co wygląda jak motocykl, też tyle kosztuje. Gulas Pi1S kosztuje nawet więcej niż większość klasycznych motocykli, a mianowicie co najmniej 23 400 euro za wersję z akumulatorem 6,5 kilowatogodziny. Istnieją również specjalne życzenia, takie jak szerokie opony (815 euro) lub bagażnik (1570 euro). Pi1S jest również homologowany jako motocykl i wymaga odpowiedniego prawa jazdy.

100 kilometrów na godzinę i obdarzone niesamowitym przyspieszeniem: to FR/1 zwany e-rowerem młodego producenta Neematic. I nawet maksymalny zasięg nie jest tak wąski, jak niektórzy mogą się obawiać.

Ale nie zapomnij: uczucie pedałowania z prędkością 115 km/h na autostradzie powinno być bezcenne. A także wiedzę, aby móc wyprzedzić nawet cholernie szybkiego Neematic FR/1.

Więcej nowości ze świata e-rowerów i pedeleków można przeczytać tutaj na netzwelt.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.