Home > Inteligentny Głośnik > Connected Cars: chipy 5G i Snapdragon w samochodach

Connected Cars: chipy 5G i Snapdragon w samochodach

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Łączność rozwija się nie tylko w przypadku smartfonów i urządzeń domowych. Nowe standardy, takie jak 5G, Bluetooth 5.1 i WiFi 6, zagoszczą również w samochodach w przyszłości. Poniżej dowiesz się, jak to działa i jakie korzyści niesie ze sobą nowa technologia.

W samochodach od serii po serie modeli jest coraz więcej technologii. Istnieje już duża liczba systemów wspomagania i dodatkowych funkcji, ale dzięki 5G powinno stać się jeszcze więcej: słowem kluczowym jest „Connected Car”. Qualcomm już zapowiedział odpowiednie chipy Snapdragon dla sektora motoryzacyjnego, które będą stosowane w pierwszych modelach od 2021 roku.

Oprócz ulepszeń dla LTE, chipy wprowadzają również do pojazdu 5G, WLAN-ax (WiFi 6) i Bluetooth 5.1. Istnieją trzy różne klasy wydajności procesorów: Performance, Premiere i Paramount. Te ostatnie są odpowiedzialne tylko za zadania obliczeniowe, takie jak przetwarzanie danych z czujników w celu autonomicznej jazdy lub wyświetlanie systemu informacyjno-rozrywkowego.

W powyższych standardach radiowych wykorzystywane są modemy wielomodowe, takie jak Snapdragon X55, a także chipy do sieci WLAN i Bluetooth. Dwa ostatnie są możliwe dzięki nowemu układowi o nazwie „QCA6696”. Powinno to umożliwić na przykład strumieniowanie muzyki i wideo w samochodzie. Warsztaty mogą używać połączenia bezprzewodowego do wyszukiwania informacji.

Ale nie tylko wnętrze pojazdu jest połączone w sieć. W przyszłości infrastruktura, taka jak sygnalizacja świetlna, również zostanie przystosowana do komunikacji z ruchem ulicznym. Jeden mówi o C-V2X (pojazd podłączony do X). W tym przypadku „X” oznacza infrastrukturę, inne pojazdy lub sieć transportową. Powinno to zapewnić większe bezpieczeństwo i zapobiec korkom. Kluczowe jest do tego szybkie i stałe połączenie 5G.

Nowy sprzęt i 5G powinny przynieść korzyści nie tylko systemom wspomagania kierowcy, ale także sami pasażerowie. Oprócz kilku wyświetlaczy i nakładek rzeczywistości rozszerzonej, w pojeździe możliwe jest również aktywne tłumienie hałasu. W rezultacie należy zredukować nie tylko odgłosy z zewnątrz, ale także na przykład z tylnego siedzenia.

Na Mobile World Congress 2019 można było zobaczyć nie tylko smartfony, ale także nowe samochody. Przyszłość kryje w sobie wiele ekscytujących rzeczy w tej dziedzinie, ale nie jest jasne, czy wszystkie te pomysły rzeczywiście przeniosą się na samochody.

Uwaga: Koszty podróży i pobytu autora na Mobile World Congress pokrył Qualcomm. Nie ma to wpływu na raportowanie. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat na naszej stronie poświęconej przejrzystości.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.