Home > Inteligentny Głośnik > Asystent Google wyprzedaje Amazon Alexa jako inteligentne głośniki, które dramatycznie spowalniają

Asystent Google wyprzedaje Amazon Alexa jako inteligentne głośniki, które dramatycznie spowalniają

Sharing is caring!

Sprzedaż inteligentnych głośników spada w II kwartale, ponieważ Google (37%) wyprzedza Amazon (21%) pod względem udziału w rynku. Sprzedaż Apple HomePod odnotowuje wzrost o 245% w porównaniu do 2020 roku.

„Hej Google” jest obecnie lepszy od „Alexa” na rynku inteligentnych głośników do sterowania głosem , podczas gdy „Siri” rośnie. Jednak ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż inteligentnych głośników w Stanach Zjednoczonych spadła w drugim kwartale (2Q21), przy wzroście rok do roku (r/r) zaledwie o 16%, podczas gdy dostawy kwartał do kwartału (kw/k) spadły o 27%, według do najnowszego raportu Smart Speakers Market Tracker firmy Omdia.

 

Większość spowolnienia można przypisać platformie Amazon Alexa (w tym głośników marki własnej i innych firm), która odnotowała spadek o 31% QoQ w przypadku dostaw inteligentnych głośników w USA. W rzeczywistości inteligentne głośniki Google twierdziły, że nie 1 miejsce, pokonując Amazon w ciągu kwartału o około 800 000 przesyłek.

 

Pomimo powolnego kwartału dla Amazona, pierwsza połowa 2021 roku (1H21) nadal należy do platformy Alexa, której udział szacowano na 42%, co daje marce niewielką przewagę nad Google (37% udziału) i Apple (21%) udział).

 

Apple HomePod rośnie o trzy cyfry

Od czwartego kwartału 20 roku liczba inteligentnych głośników Apple zwiększała się co kwartał o trzycyfrowe liczby w Stanach Zjednoczonych, a drugi kwartał 21 nie był inny. Omdia szacuje, że zarówno HomePod, jak i HomePod Mini sprzedały się lepiej niż wszystkie inne modele inteligentnych głośników w USA w 2Q21. Google Mini zajął trzecie miejsce w ogólnej klasyfikacji z około 777 000 przesyłek, a następnie Echo Dot 3. generacji z 730 000 przesyłek w USA.

 

Inteligentne głośniki Apple nadal rosły w historycznym tempie. W rzeczywistości udział Apple w rynku amerykańskich inteligentnych głośników wzrósł z 9,6% w pierwszej połowie 20 do 21% w pierwszej połowie 21, co oznacza wzrost dostaw o około 245% rok do roku. Rezygnacja z oryginalnego HomePoda mogła przyczynić się do gwałtownego wzrostu, ponieważ entuzjaści Apple pospiesznie kupowali pozostałe akcje.

 

Niemniej jednak, gdy nowa warstwa aplikacji inteligentnego domu, Matter, nabiera kształtów, Apple prawdopodobnie skorzysta na większości z trzech głównych marek amerykańskich, w tym Apple, Google i Amazon. Aby jednak utrzymać tempo, Apple będzie musiał wypuścić kolejny głośnik: na przykład przenośny głośnik lub głośnik z wyświetlaczem może popchnąć Apple na nowy poziom.

Inteligentne głośniki ze spadkiem sprzedaży wyświetlacza

W Stanach Zjednoczonych dostawy inteligentnych głośników z wyświetlaczem spadły o 48% kw/kw i o 1,9% r/r (2Q21 w stosunku do 2Q20). Jednak w 1H21 w stosunku do 1H20 dostawy inteligentnych głośników z wyświetlaczem wzrosły o około 67%.

 

W związku z tym to spowolnienie może być rynkową korektą silnego wzrostu głośników z wyświetlaczem, który miał miejsce podczas pandemii, a nie szerszym wskaźnikiem spadku zainteresowania konsumentów. Niemniej jednak Omdia spodziewa się, że inteligentne głośniki z wyświetlaczami będą nadal rosły, zwłaszcza gdy na rynku pojawią się nowe modele, które mają unikalne funkcje, takie jak Google Nest Hub (2. generacja).

 

Spowolnienie sprzedaży inteligentnych głośników jest nieuniknione

Rynek sprzedaży inteligentnych głośników stale rośnie w ciągu ostatnich kilku lat, ale spowolnienie jest nieuniknione, zwłaszcza że penetracja gospodarstw domowych w USA zbliża się do 60%. Jednak marki były szczególnie innowacyjne w tej kategorii, wprowadzając na rynek nowe projekty z odświeżeniami produktów, które dodają wartości.

 

Niemniej jednak Omdia uważa, że nadal będziemy obserwować wzrost liczby domów, które będą dodawać lub wymieniać istniejące inteligentne głośniki, co oznacza, że penetracja gospodarstw domowych może zacząć się zmniejszać po 2025 r.