Home > Inteligentny Głośnik > Amazon wygrywa na rynku inteligentnych głośników

Amazon wygrywa na rynku inteligentnych głośników

Sharing is caring!

Czy Spotify zbuduje swój własny inteligentny głośnik, który poradzi sobie z Amazonem, Google i Apple?

Spotify pracuje nad swoimi pierwszymi produktami sprzętowymi, co prowadzi do spekulacji, że może przygotowywać się do uruchomienia inteligentnego głośnika, który będzie rywalizował z Amazon Echo, Google Home i Apple HomePod.

Firma zajmująca się strumieniowaniem muzyki niedawno opublikowała ogłoszenie o pracy dla Operations Manager – Hardware Product w swoim biurze w Sztokholmie, w tym odkrywcze zdanie: „Spotify jest w drodze do stworzenia swoich pierwszych fizycznych produktów”.

Reklama jest dość niejasna, ale pokazuje, że wybrany kandydat „przyczyni się do tworzenia innowacyjnych doświadczeń Spotify za pośrednictwem podłączonego sprzętu”.

Firma reklamuje się również Starszy Kierownik Projektu ds. Produkcji Sprzętu i Project Manager ds. Produkcji i Inżynierii Sprzętu. Trio charakterystycznych reklam zostało po raz pierwszy zauważone przez Muzycznie.

Spotify korzystał wcześniej z usług zewnętrznych producentów audio w zakresie obsługi swojej usługi Spotify Connect. Dzięki temu subskrybenci Spotify Premium mogą przesyłać strumieniowo i sterować muzyką w zgodnych produktach, ale

Apple HomePodBrak wsparcia dla jakichkolwiek usług muzycznych innych niż Apple jest w odpowiednim czasie przypomnieniem, że Spotify może potrzebować opracować własny sprzęt, aby utrzymać się na czele kosmosu.

Jeśli Spotify uruchomi swój inteligentny głośnik, może zaoferować wsparcie zarówno dla Amazon Alexa, jak i Google Home. Możliwe jest również, że Spotify może rozwijać własną platformę sterowania głosem, choć wydaje się to znacznie mniej prawdopodobne.

Skontaktowano się ze Spotify w celu uzyskania komentarza.

Zdjęcie: norazaminayob /

Apple HomePod ciągle w sprzedaży - choć został wycofany w marcu

Inteligentny głośnik Apple HomePod, który łączy w sobie asystentkę Siri i odtwarzacz Apple Music, wciąż jest dostępny w sklepach - mimo, że od teoretycznego wycofania produktu z oferty minęło już kilka miesięcy. Oto dowód na to, że Apple nie zawsze potrafi dobrze sprzedać każdy swój produkt.

Apple HomePod został zaprezentowany w czerwcu 2017 roku i był bezpośrednią odpowiedzią Apple'a na istniejące już wtedy na rynku inne inteligentne głośniki domowe, takie jak Amazon Echo i Google Home. Co typowe dla Apple'a, sprzęt został zaprezentowany z pompą, a zastosowane w nim rozwiązanie przedstawione jako rewolucyjne.

Okazuje się jednak, że w praktyce urządzenie nie przyciągnęło do siebie tylu klientów, ilu powinno. W marcu bieżącego roku producent zdecydował bowiem o zakończeniu produkcji, a dzisiaj - trzy miesiące od tego momentu - HomePod wciąż jest dostępny w sprzedaży, w tym w oficjalnym sklepie Apple w internecie. To pokazuje, że zapasy magazynowe trudno wyprzedać.

To z kolei dowód na to, że nie wszystko, co ma na sobie logo Apple'a, można bezproblemowo sprzedać, a tak można by pomyśleć, widząc wprowadzane na rynek kółka do komputera w cenie iPhone'a. Podobny przykład to dwumetrowy przewód Thunderbolt 3 za niespełna 680 złotych, ale w tym przypadku można się kłócić, że taką cenę można uzasadnić.

Amazon wygrywa na rynku inteligentnych głośników

Amazon ma się czym chwalić. Jego inteligentne głośniki zajęły pierwsze miejsce na rynku. Na drugim miejscu znalazł się Google, który wygrał z właścicielem AliExpressu.

Samsung króluje w sektorze smartfonów, Apple wziął tablety oraz inteligentne zegarki. Amazon wygrywa na rynku inteligentnych głośników i wyświetlaczy. W pierwszym kwartale sprzedaż takich urządzeń nieznacznie spadła - na rynek trafiło 35,3 miliona głośników zamiast 36,9 miliona rok wcześniej. Zwycięzca pozostaje jednak niezmienny.

Amazon dominuje na rynku głośników, właściciel AliExpress spada

Amazon sprzedał 9,9 miliona swoich głośników. Firma odpowiada tym samym za 28,2% rynku. To wzrost z 26,5% w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na drugim miejscu jest Google z 6,1 miliona głośników i 17,2% rynku. Tutaj to wzrost z 15,4%.

Na trzecim miejscu jest Apple, który sprzedał 4,5 miliona głośników. Apple odpowiada tym samym za 12,7% rynku. To wzrost z 9,3% rynku. Na czwartym miejscu pojawiają się Chińczycy z Alibaby, znanej w Polsce bardziej z AliExpressu. Sprzedali oni 4,3 miliona głośników i odpowiada to za 12,3% rynku. Alibaba spadła jednak z drugiego miejsca. W pierwszym kwartale 2021 stanowiła bowiem 15,8% rynku.

Pierwszą piątkę zamyka Baidu. Chiński gigant wyszukiwarkowy może się pochwalić 4 milionami głośników. To 11,4% rynku. Tutaj również mamy spadek. Wcześniej było to 14,3% rynku. Do pierwszej piątki nie zmieścił się Xiaomi, który jest co prawda szósty, ale sprzedał ledwie połowę tego co piąty Baidu.

Zobacz: Apple kończy z pierwszym HomePodem

Zobacz: Lenovo wielkim przegranym rynku tabletów, Samsung i Amazon w górę

Google News Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na

Źródło zdjęć: shutterstock

Źródło tekstu: yahoo