Home > Inteligentny Głośnik >   Spotify używa Voice AI ReadSpeaker dla inteligentnego urządzenia „Car Thing”

  Spotify używa Voice AI ReadSpeaker dla inteligentnego urządzenia „Car Thing”

Sharing is caring!

  

  Urządzenie Spotify Car Thing wchodzi w interakcję z kierowcami za pomocą technologii zamiany tekstu na mowę (TTS) opracowanej przez twórcę cyfrowego interfejsu głosowego ReadSpeaker. Niestandardowy głos słyszany przez osoby wybrane do eksperymentu Spotify opiera się na wersji tej samej platformy, która będzie szkolić pilotów do latania myśliwcem F-35 Lightning II.

  SPOTIFY SAMOCHÓD RZECZ

  Spotify Car Thing to samochodowy odtwarzacz audio, który obecnie przechodzi testy beta przez wielu subskrybentów Spotify Premium, którym udało się zarejestrować w ograniczonej liczbie urządzeń. Kierowcy mogą zamontować Car Thing na wywietrzniku lub desce rozdzielczej i odtwarzać muzykę oraz inne treści audio, pytając asystenta głosowego Spotify lub manipulując touchpadem i joystickiem urządzenia. Istnieją również cztery przyciski, które użytkownicy mogą przypisać do określonych list odtwarzania. Spotify wymyślił Car Thing jako sposób na uproszczenie dostępu kierowców do usługi przesyłania strumieniowego. Ci, którzy słuchają Spotify na urządzeniu mobilnym, mogą po prostu przenieść dźwięk do samochodu, gdy Car Thing zdejmie się ze smartfona, aby uzyskać dostęp do Internetu.

  Chociaż nie wspomniano o tym, gdy Spotify po raz pierwszy zaprezentował Car Thing, technologia VoiceLab firmy ReadSpeaker generuje głos, który użytkownicy słyszą, gdy mówią „Hej Spotify”, a to odczytuje dowolny tekst na ekranie. Kwietniowe wydanie słowa budzącego asystenta głosowego poprzedza Car Thing, ale działanie jest takie samo. Podobno Spotify od kilku lat pracuje nad asystentem głosowym, ale wolał wybrać specjalistyczną firmę do tego koncertu. ReadSpeaker twierdzi, że jego doświadczenie ze sztuczną inteligencją opartą na urządzeniu i w chmurze oraz naturalistyczną biblioteką głosu zapewniło mu tę rolę. Partnerstwo przyniosło również korzyści Spotify, uwalniając pracowników i zasoby, aby skoncentrować się na ogromnym zadaniu, jakim jest przejęcie, zmiana marki i skalowanie nowej platformy audio społecznościowej Greenroom .

  CZYTAJGŁOŚNIK W GÓRĘ

  „Ponieważ asystenci głosowi zyskują popularność, a firmy starają się rozwijać własne, niestandardowe głosy, aby słyszalnie personifikować swoje marki w erze technologii obsługującej głos, Spotify jest liderem w tworzeniu płynnego, multimodalnego doświadczenia dla użytkowników” – powiedział Roy Lindemann, dyrektor ds. marketingu ReadSpeaker. . „Jako liderzy w naszych branżach, to partnerstwo jest szczególnie ekscytujące — rzucamy sobie nawzajem wyzwania w dziedzinie głosu, a każdy z nich ma pomysły i stara się jeszcze bardziej przesuwać granice innowacji”.

  ReadSpeaker nie ma oficjalnego połączenia z tym, co Spotify może zrobić dalej z Car Thing lub inną sztuczną inteligencją głosową. Jednak ta relacja ustawia ReadSpeaker w dobrej pozycji, aby pomóc w przyszłych planach Spotify. Na przykład wdrożenie niedawno opatentowanej i od razu kontrowersyjnej sztucznej inteligencji, która może sugerować utwory na podstawie emocji wykrytych w głosie mówiącego. ReadSpeaker zdobył kilka godnych uwagi współpracy poza Spotify w ciągu ostatniego roku. W grudniu SoundHound wybrał ReadSpeaker, aby ulepszyć głosową sztuczną inteligencję Houndify o bardziej realistyczne, wyraźne głosy. Deweloperzy Houndify mają zatem większą kontrolę nad dostosowywaniem asystenta głosowego, który firmy mogą wprowadzać jako swoją „markę dźwiękową”. Na dosłownie wyższym poziomie firma Lockheed Martin wybrała ReadSpeaker do produkcji wspomnianego syntetycznego głosu, aby pomóc w szkoleniu pilotów myśliwców w modułach szkoleniowych odrzutowców przed uzyskaniem certyfikatu.