Home > Inteligentny Głośnik >   HomePod firmy Apple zawiódł i został wycofany z produkcji w 2021 r.

  HomePod firmy Apple zawiódł i został wycofany z produkcji w 2021 r.

Sharing is caring!

  Dlaczego głośnik o wartości 350 USD wymarł i został zastąpiony?

  

  Wstęp

  Rzadko zdarza się, że jeden z produktów Apple zawodzi i zostaje wycofany z produkcji w ciągu kilku lat od premiery, ale HomePod był tego doskonałym przykładem, ponieważ został wydany w 2017 roku i został wycofany nędznie 4 lata później w 2021 roku.

  Przyjrzyjmy się więc dokładniej urządzeniu, do którego Apple podszedł w niewłaściwy sposób i okazało się, że nie jest odpowiednie.

  Co się stało i dlaczego

  Homepody firmy Apple były rzadkim przykładem tego, że firma Apple nie znalazła odpowiedniej grupy docelowej dla produktu i podejmowała wiele błędnych decyzji podczas projektowania produktu. Wiele funkcji, które Apple dodał, myśląc, że byłyby dobrymi punktami sprzedaży, ostatecznie sprawiło, że stało się to gorszym urządzeniem.

  Brak funkcjonalności

  Jeśli chodzi o „inteligentny” głośnik, należy wziąć pod uwagę kilka zasadniczych kwestii. Dobry inteligentny głośnik powinien być w stanie obsłużyć wszystkie rzucone na niego zadania i zrobić jak najwięcej, ale nigdy tak nie było w przypadku HomePods, który używał „Siri”, który zawsze był niewystarczający, gdy był używany w inteligentnych głośnikach.

  

  Ten punkt nigdy nie stanowił problemu dla innych głośników, takich jak Alexa firmy Amazon, która była o wiele bardziej zdolna do obsługi znacznie więcej niż Siri po wyjęciu z pudełka i dlatego zawsze była ulubieńcem fanów.

  Oprogramowanie „HomeKit”, które zostało wprowadzone przez Apple, aby ulepszyć ich HomePods, również kosztowało ich tak dużo. HomePod miał możliwość sterowania wieloma urządzeniami w domu za pomocą dźwięku, ale tylko wtedy, gdy były one kompatybilne z aplikacją HomeKit firmy Apple. To był właściwie zły ruch ze strony Apple, ponieważ tylko kilka urządzeń było faktycznie kompatybilnych z HomeKit i były to również te droższe.

  

  HomePod Apple’a miał inne wady, które jeszcze go pogorszyły. Na przykład HomePods przez lata nie radziły sobie dobrze z aplikacjami innych firm. Korzystanie z prostej aplikacji, takiej jak Spotify, wymagałoby znacznie więcej kroków niż alternatywy innych firm.

  Ogromny nacisk na dźwięk

  

  HomePods firmy Apple były wyczynem doskonałej inżynierii dźwięku, którego stworzenie zajęło Apple prawie pięć lat. Apple udało się następnie stworzyć inteligentny głośnik, który brzmiał świetnie z niesamowitym systemem wyjścia audio, a także miał świetne mikrofony.

  Chociaż ten ogromny wysiłek przyczynił się do stworzenia świetnie brzmiącego głośnika, nigdy nie był to główny problem użytkownika poszukującego inteligentnego głośnika, ponieważ sprawił, że głośnik był tak drogi i poza zasięgiem tak wielu użytkowników.

  Oznaczało to więc, że Apple musiał sprzedawać głośniki osobom, które naprawdę dbały o jakość dźwięku i chciały używać go jako głośnika. Chodzi o to, że na tym konkretnym rynku jest tak wiele innych alternatyw do wyboru, a po usunięciu funkcji inteligentnego głośnika jako głównego punktu sprzedaży HomePod nie wygląda tak atrakcyjnie. Ponadto po prostu nie było sposobu, aby nawet podłączyć HomePod do czegokolwiek innego, ponieważ można go używać tylko bezprzewodowo, co było dużym oszustwem, jeśli chodzi o sprzedaż go tym osobom.

  

  Cena

  Teraz jest to zdecydowanie najgorszy moment, jeśli chodzi o głośniki, które sprzedały się za 350 dolarów, co jest o wiele wyższy od ceny wszystkich innych inteligentnych głośników, które po prostu spisywały się lepiej w tak wielu aspektach. Ta bardzo wysoka cena sprawiła, że przestała być konkurencyjna w porównaniu z innymi urządzeniami z tej samej kategorii, a ponieważ niewiele domów ma inteligentne głośniki, a większość z nich będzie miała tylko jeden, jeśli w ogóle, urządzenie nie sprzedało się tak dobrze i było przeznaczone nie zdać.

  Wnioski i osobiste przemyślenia

  Niezwykle wysoka niekonkurencyjna cena w połączeniu z brakiem tego, co sprawia, że inteligentny głośnik jest naprawdę świetny, oznaczała, że HomePods były skazane na porażkę, ponieważ po prostu nie miały docelowych odbiorców i nie były odpowiednie dla żadnej grupy ludzi.

  Niepowodzenie HomePods pokazuje nam, jak ważne jest stworzenie produktu, który byłby odpowiedni dla Twoich klientów, zamiast tworzenia produktu, który Twoim zdaniem mógłby się sprzedać, a następnie próbować znaleźć grupę klientów, którzy mogliby go kupić. To było coś, w czym Apple zawsze celował, ale HomePods był rzeczywiście wyjątkiem od tej reguły.

  Jednak wcale nie jest tak źle, ponieważ HomePods były pierwszą generacją produktu i popchnęły Apple do zmodyfikowania go i stworzenia nowego produktu, który byłby bardziej odpowiedni dla ich użytkowników, a to był początek tańszego „HomePods Mini”. ”, który rozwiązał wiele problemów z pierwszymi HomePodami i był dostępny w znacznie bardziej rozsądnej cenie 99 dolarów.