Home > Słuchawki > Fujifilm X-A3: aparat systemowy dla początkujących

Fujifilm X-A3: aparat systemowy dla początkujących

Sharing is caring!

Fujifilm X-A3 jest mały i lekki, ale nadal posiada dużą matrycę w formacie APS-C (rozmiar matrycy 15,7x23,6 mm).Dzięki mieszance stylu retro i wielu ręcznym sterowaniom, Fujifilm ma wielu przyjaciół do -wygrały kamery House System. Najnowsze premiery, takie jak Fujifilm X-Pro2 czy Fujifilm X-T2, pozostały wierne temu mottem, ale nie były do ​​końca tanie jak modele profesjonalne. Czas na nowy model podstawowy - COMPUTER BILD przedstawia Fujifilm X-A3 Nowa matryca, więcej szczegółów Podobnie jak Fujifilm X-Pro2 i Fujifilm X-T2, X-A3 ma 24-megapikselową matrycę. Jednak X-A3 nie korzysta z matrycy z autorską technologią Fujifilm X-Trans, ale z konwencjonalnego modelu CMOS. Czujnik powinien być tak samo jasny jak w profesjonalnych modelach. Zobaczmy, czy zapewnia również podobną jakość obrazu. Tutaj przekonywały Fujifilm X-Pro2 i Fujifilm X-T2. X-A3 nagrywa filmy w rozdzielczości Full HD (1920x1080 pikseli) z maksymalnie 60 klatkami na sekundę, nagrywanie wideo 4K nie jest możliwe. Producent dowiedział się o tym podczas ankiety wśród klientów i dlatego promuje wiele dodatkowych funkcji do portretów, takich jak autofokus, który automatycznie skupia się na oczach, gdy użytkownik złoży ekran do przodu, aby zrobić selfie. Aparat powinien bardzo naturalnie odwzorowywać odcienie skóry. Jeśli nie podoba Ci się standardowe ustawienie, możesz zmienić zdjęcie na ekranie dotykowym przed zrobieniem zdjęcia w trybie optymalizacji portretu, na przykład rozjaśniając odcień skóry, ułatwisz: Uchwyt jest wyprofilowany w taki sposób, aby oferować dobry chwyt nawet wtedy, gdy fotograf skieruje aparat na siebie, obiecuje producent. Pokrętło z tyłu wystaje do góry zamiast do tyłu, dzięki czemu łatwiej jest sięgnąć podczas korzystania z uchwytu do selfie. Praktyczne: pokrętło z tyłu służy jako spust migawki w trybie selfie – jest łatwiej dosięgnąć niż zwykły spust migawki.Niezwykłe: pokrętło z tyłu wystaje do góry, a nie jak zwykle do tyłu. Powinno to ułatwić korzystanie z kółka do selfie Brak wizjera, kilka kółek Najważniejszą różnicą między X-A3 a jego droższymi siostrzanymi modelami jest brak wizjera. Wbudowany ekran musi wystarczyć do wyszukiwania obiektu i sprawdzania obrazów. Poza pokrętłem wyboru programów są tylko dwa pokrętła do ustawiania. Fotograf X-A3 rezygnuje z dodatkowych pokręteł do kompensacji ekspozycji, czułości ISO i trybu zdjęć seryjnych.Obudowa Fujifilm X-A3 jest zawsze chromowana. Oprócz klasycznej czerni, w przypadku skórzanej tapicerki dostępne są brązy i róże Ekonomiczny, ale nie Sprinter Bateria X-A3 to ten sam model co Fujifilm X-T2, ale powinien wytrzymać dłużej: Fujifilm obiecuje 410 zdjęć na jednym ładowaniu baterii, o 20 procent więcej niż w X-T2. To byłaby naprawdę dobra wartość dla kamery systemowej. Jeśli chodzi o szybkość, X-A3 zachowuje wyraźny, przyzwoity dystans: możliwe jest maksymalnie 5,6 klatek na sekundę. Autofokus też jest nieco odchudzony: w normalnym trybie współpracuje z 49 polami pomiarowymi, jak w starszych aparatach systemu Fujifilm, takich jak Fujifilm X-T10 czy Fujifilm X-E1. Odbierz swoje osobiste prezenty fotograficzne już teraz! Zdjęcia, plakaty, płótna i prezenty są drukowane przez PixelNet.Cena i dostępność Fujifilm X-A3 ma trafić do sklepów w trzech różnych kolorach od września 2016 r. Rzeczywista obudowa aparatu jest zawsze chromowana, skóra jest dostępna w kolorze czarnym, brązowym i różowym. Zestaw z obiektywem zmiennoogniskowym Fujifilm Fujinon XC 16-50mm f/3.5-5.6 OIS II będzie kosztował 649 euro. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – tams to obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem - często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS / GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowane urządzenieOdbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.