Home > Słuchawki > Francuski trik z przyczepą: pełne naładowanie samochodów elektrycznych w minutę

Francuski trik z przyczepą: pełne naładowanie samochodów elektrycznych w minutę

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Francuski startup EP Tender chce poprawić zasięg aut elektrycznych za pomocą przyczep akumulatorowych. Na przykład w przypadku Renault Zoe zasięg jest podwojony. Ta niezwykła zasada teoretycznie oferuje wymierne korzyści.

Powszechnym argumentem przeciwko kupowaniu samochodu elektrycznego jest obawa przed koniecznością zaprzestania ładowania na dłuższy czas podczas długich podróży. Często przytacza się również fakt, że sieci kompatybilnych stacji ładowania nie można jeszcze porównać z siecią konwencjonalnych stacji benzynowych. Francuski startup EP Tender oferuje teraz możliwe rozwiązanie w postaci przyczepy.

Oprócz minimalnej powierzchni magazynowej ta kompaktowa przyczepa posiada akumulator o pojemności 60 kilowatogodzin, dzięki czemu działa jako przedłużacz zasięgu. Typowy zasięg Renault Zoe, wynoszący około 320 kilometrów, może więc być ponad dwukrotnie większy za jednym zamachem.

To, co obiecują producenci, to jedno. Ale jak daleko faktycznie zajdą samochody elektryczne Tesla Model 3, Audi e-tron, Nissan Leaf czy Mercedes EQC?

W porównaniu z magazynem Automotive News producent twierdzi, że to w zasadzie rozwiązuje problem drogich samochodów elektrycznych. Klienci kupując nowy lub używany samochód elektryczny mogą zdecydować się na mniejsze pojemności akumulatorów, co obniża cenę. Przyczepę akumulatorową można zabrać ze sobą tylko wtedy, gdy jest to naprawdę potrzebne, na przykład podczas podróży.

Pełna bateria w minutę

Ponadto takie przyczepy można oczywiście łatwo wypożyczyć lub wypożyczyć przyjaciołom i znajomym. Producent również to planuje sam – w pełni załadowane przyczepy powinny stać przy popularnych wakacyjnych trasach, które jako klient możesz wypożyczyć. Jest to więc nieco inne podejście do akumulatorów wymiennych, jak to już praktykuje się w wypożyczaniu skuterów.

Zmiana naczepy powinna nastąpić w ciągu minuty. Według producenta czynsz za taką przyczepę powinien wynosić 37 dolarów. Jeśli chcesz kupić przyczepę akumulatorową, płacisz 11 000 USD, jak podaje francuski producent. Prototypy są nadal w użyciu i tylko Renault zgodziło się na wsparcie technologii. Przy cenie 650 dolarów powinno być również możliwe przerabianie innych marek, takich jak Tesla, i dostosowywanie ich do interakcji z naczepą.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.