Home > Inteligentny Zegarek > E-rower: ceny i koszty – też da się to zrobić tanio

E-rower: ceny i koszty – też da się to zrobić tanio

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Jeśli chcesz kupić e-rower, nieuchronnie pojawia się pytanie: Ile kosztuje dobry pedelec? Czy dostanę smart eBike w przedziale cenowym do 2000 euro, czy muszę wyłożyć więcej pieniędzy na stół? W tym przewodniku wyjaśniamy, co odróżnia dobry rower elektryczny od złego.

W Lidl, Aldi lub w sklepie z narzędziami ten kuszący tani eBike jest ponownie dostępny za około 1000 euro, czasami nawet w jeszcze niższych cenach. Ale ciągle słyszysz, że dobry pedelec musi po prostu więcej kosztować. W skali otwartej nic nie przekracza 2000 euro. Czy to jest poprawne?

Dobra wiadomość: bardzo żądne przygód konstrukcje stają się coraz mniej

We wczesnych dniach boomu na e-rowery, wielu (online) sprzedawców detalicznych lub sklepów ze sprzętem sprzedawało pedeleki, które były niedbale skonstruowane. W efekcie pojawiły się przerwy w ramie i podobnie poważne wady. Silnik wbudowany w tylne koło się przegrzał, tani napęd w przednim kole przestał działać na górze, ze wszystkich miejsc, a hamulce otarły żagle po długim zjeździe. Na szczęście te czasy już prawie minęły. Ale nadal istnieją poważne różnice w e-rowerach, które podnoszą lub obniżają cenę.

Chcąc odpowiedzieć na pytanie o przedział cenowy dla e-rowerów, należy najpierw zadać sobie pytanie, jaki dobry rower bez silnika kosztuje. Jeśli następnie dodasz koszty akumulatora (zwykle od 400 do 800 euro) i jednostki napędowej, szybko zobaczy światło. Akumulator i silnik zwiększają całkowitą wagę roweru. A ponieważ rowery elektryczne są zwykle narażone na większe obciążenia podczas jazdy, ramy, hamulce, łańcuchy, przerzutki tylne i inne elementy muszą wytrzymać te obciążenia - kolejny czynnik kosztowy.

Jeśli weźmiesz to wszystko pod uwagę (przypominamy: sama dobra markowa bateria kosztuje co najmniej 400 euro), przekonasz się, że pedeleki są zwykle dwa razy droższe niż zwykłe rowery nie bez powodu.

Rowery elektryczne za mniej niż 1000 euro: pedelec z dyskonta?

Sklepy z narzędziami, firmy wysyłkowe i dyskonty zawsze oferują niedrogie e-rowery, szczególnie wiosną i latem. Na przykład w 2019 roku Aldi dodała do swojej oferty kilka pedeleków. Na przykład rower elektryczny trekkingowy Prophete za 899 euro i składany rower elektryczny Provelo za 999 euro. W tym momencie przyjrzeliśmy się bliżej rowerowi e-trekkingowemu.

Udowodniono, że jest to okazja w dosłownym tego słowa znaczeniu i że całkiem możliwe jest kupienie dobrego e-roweru za mniej niż 1000 euro. Bliższe spojrzenie pokazuje również, że rower był pierwotnie znacznie droższy. Aldi był w stanie zaoferować tak niską cenę tylko ze względu na wysokie liczby.

Zwróć uwagę: typowe słabości tanich e-rowerów

Niektóre pedeleki prezentują się bardzo dobrze nie tylko na zdjęciach, ale iw rzeczywistości, ale ujawniają słabości w ważnych szczegółach. Na przykład ten rower crossowy, który dyskont Lidl miał w swoim asortymencie za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Powiązana instrukcja obsługi mówi o silniku, bezimiennym napędzie:

Uwaga: rower nie nadaje się na kilometry stromych podjazdów! Silnik może się przegrzać i ulec uszkodzeniu.

E-rower firmy Prophete lub Llobe to piękny przykład tego, gdzie mogą być wady bardzo taniego e-roweru. (Uwaga: nie wszystkie wymienione wady dotyczą modeli Prophete lub Llobe, które przytoczyliśmy jako przykłady).

Niektóre komponenty, takie jak grupa wektorowa i silnik, nie pochodzą od znanych producentów lub są starsze. Silniki środkowe prawie nigdy nie są instalowane.

Jednostki sterujące na kierownicy nie są zaprojektowane jako wyświetlacze.

Błotniki są wykonane z tworzywa sztucznego, a nie z metalu.

Kable biegną na zewnątrz ramy.

Występują ostre przejścia i nieczyste szwy spawalnicze.

Można by poprawić precyzyjne dostrojenie silnika. Silnik „pcha”.

Rama ma tylko jeden rozmiar, zgodnie z mottem „jeden rozmiar dla wszystkich”.

Jazdy testowe nie są możliwe.

Obsługa może być czasami trudna.

Excursus: E-rowery z targów i wystaw

Lepszą alternatywą niż czekanie na kolejną ofertę e-rowerów w dyskoncie jest często sam producent lub sprzedawca.Podobnie jak smartfony, nowoczesne e-rowery podlegają coraz krótszym cyklom produktowym. Znani producenci pedeleków co roku aktualizują swoje portfolio. To oznacza dla Ciebie: Zwróć uwagę na wycofane modele, zwłaszcza na duże targi rowerowe, takie jak Eurobike we wrześniu! . Bo wtedy dealerzy chcą zrobić miejsce na nowe rowery. Jednak takie okazje stają się coraz rzadsze. Niektóre modele e-rowerów są tak popularne, że czas dostawy wynosi ponad rok. Zebraliśmy małą listę linków, w których producenci oferują rowery z poprzedniego roku, targowe i wystawiennicze. Jeśli znasz inne dobre źródła tanich e-rowerów, daj nam znać, korzystając z funkcji komentarza!

Riese und Müller wielokrotnie oferuje modele, które można było zobaczyć na wystawach. Oferty znajdziesz tutaj.

Bike Exchange oferuje nie tylko używane e-rowery, ale także rzadko używane rowery pokazowe i wystawowe. Oferty Bike Exchange dostępne są tutaj.

W Szwajcarii marka Flyer jest niemal synonimem rowerów zmotoryzowanych. Używane modele Flyer są dostępne tutaj.

W Rebike1 są używane e-rowery i modele z poprzedniego roku w znacznie niższych cenach. Znajdź ofertę Rebike tutaj.

Rowery elektryczne do 2000 euro

Od kilku lat e-rowery dla początkujących są w przedziale cenowym od 1500 do 2000 euro. W tym przypadku „początkujący” oznacza: osoby, które tylko okazjonalnie jeżdżą na pedelekach i nie chcą lub nie mogą wydawać więcej pieniędzy. Jeśli wybierasz się do specjalistycznego sklepu rowerowego i chcesz kupić pedeleka, to nie znajdziesz tu dużo tańszych modeli.

Bez względu na to, czy jest to rower e-górski (E-MTB), e-turystyczny czy e-składany – poza znacznie droższymi rowerami e-cargo, wszyscy przedstawiciele kategorii e-rowerów znajdziecie w tym Przedział cenowy.

W tym przedziale cenowym nie stosuje się żadnych zaawansowanych technologicznie komponentów, takich jak bogate komputery pokładowe lub skomplikowane systemy sprężyn. Na przykład oferowane przez nas E-MTB to zazwyczaj tak zwane hardtaile, innymi słowy: brakuje tylnego zawieszenia. Z drugiej strony rowery miejskie i turystyczne zwykle mają amortyzowane sztycy. Bateria w większości nie pochodzi od znanych producentów, takich jak Samsung, LG, Shimano, Bosch, Yamaha czy Brose. Jeśli masz szczęście, za mniej niż 2000 euro możesz kupić wycofany model z poprzedniego roku, który oferuje lepsze funkcje. Wiele rowerów, które wyłoniły się z inicjatyw crowdfundingowych, również próbuje utrzymać się poniżej progu 2000 euro, na przykład Cowboy z Belgii.

E-rowery od 2000 do 3500 euro

Tu zaczyna się „prawdziwa” zabawa z e-rowerem, bo w tym przedziale cenowym pojawiają się już wysokiej jakości pedeleki, w większości z aluminiowymi ramami, które wyposażone są w markowe komponenty i gwarantują frajdę z jazdy przez kilka lat. Większość ofert pochodzi od uznanych marek, które od lat działają na rynku.

W tych rowerach prawie zawsze znajduje się silnik Bosch, Brose, Continental, Giant, Panasonic, Shimano lub Yamaha. Wyświetlacz na kierownicy jest ściśle powiązany z silnikiem. W tym przedziale cenowym zwykle stosuje się czytelne wyświetlacze, które nie tylko pokazują przejechane (dobowe) kilometry i aktualną prędkość, ale także dostarczają informacji o pozostałym zasięgu baterii, wybranym poziomie wspomagania, a czasem nawet nawigacji .

To właśnie oferują droższe e-rowery

Znak 3500 euro jest szybko rozdarty, jeśli chcesz na przykład szczególnie lekki e-rower. Wtedy producenci stawiają na włókno węglowe (karbon) zamiast na aluminium - a to szybko zamienia się w pieniądze. Możesz także zainwestować dużo pieniędzy we wbudowaną technologię. W przypadku pedeleka, który kosztuje ponad 3500 euro, możesz spodziewać się interfejsu do smartfona, a także wielofunkcyjnego wyświetlacza na kierownicy.

E-rowery można wypożyczyć od dostawców takich jak Jobrad. Istnieją również inne formy finansowania i dotacji. Czasami możesz zaoszczędzić na zakupie eBike, jeśli polegasz na zwrocie używanego leasingu. Dajemy Ci przegląd.

Zwiększa się nośność podzespołów, z e-mountainami otwiera się przed Tobą klasa tzw. e-full, czyli w pełni zawieszonych rowerów górskich z silnikiem. Producenci lubią też „bawić się” komponentami, które są często, ale nie tak samo przydatne dla wszystkich użytkowników, jak napędy pasowe czy nowe typy silników. Jak to często bywa: limit cenowy jest również otwarty dla e-rowerów i jest punkt, w którym dopłacasz również za wizerunek marki lub specjalny wygląd.

Koszty eksploatacji

Odległości do 20 kilometrów i więcej można łatwo pokonywać z pedelekiem i przy odpowiednim poziomie podparcia, nawet bez pocenia się. To sprawia, że ​​rower elektryczny jest pożądaną alternatywą dla samochodu, zwłaszcza dla osób dojeżdżających do pracy. Pracodawcy tworzą dodatkowe zachęty za pomocą modeli finansowania, takich jak JobRad. Rower elektryczny staje się autem służbowym, z zachowaniem zasady 1 procenta. Oczywiście z takiego „roweru firmowego” można również korzystać prywatnie. Niezależnie od następujących czynników kosztowych, które mogą się różnić w zależności od modelu i wymagań, należy pamiętać:

Koszty eksploatacji e-roweru są znacznie niższe niż samochodu.

Niemniej jednak istnieją koszty, które trzeba ponieść podczas bieżącej eksploatacji e-roweru, których możesz nie mieć na poślizgu. Typowe koszty pedeleka są następujące:

Części zużywające się, takie jak łańcuchy, koła zębate, hamulce i klocki, smary, opony itp.

Koszty kontroli (zwykle od 1000 / 1500 kilometrów).

Zużycie energii elektrycznej / koszty ładowania: Jeśli obliczymy, że cena za kilowatogodzinę (kWh) wynosi 30 centów, ładowanie typowego akumulatora 500 Wh kosztuje 15 centów.

Ponieważ bateria nie wytrzymuje wiecznie (zwykle od 500 do 1000 cykli), a zakup nowej jest drogi (od 400 do 800 euro), powinieneś przeznaczyć około 1 euro na zakup baterii zastępczej za każdym razem, gdy ją ładujesz.

Każdy, kto jeździ na S-Pedelecu, musi liczyć się z kosztami ubezpieczenia małej tablicy rejestracyjnej w wysokości około 70 euro rocznie.

Akcesoria, takie jak rękawiczki, kaski rowerowe, zamki lub części dodatkowe, takie jak nowe siodełko lub wspornik kierownicy.

Uwaga: ten artykuł jest w trakcie opracowywania i będzie stale rozszerzany i aktualizowany, ostatnio 29.05.2019 r. Na następnej stronie przedstawiamy ekscytujące nowe e-rowery z 2019 roku.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.