Home > Inteligentny Zegarek > E-motocykl Novus: radykalnie inny i można jeździć z prawem jazdy

E-motocykl Novus: radykalnie inny i można jeździć z prawem jazdy

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Niemiecki start-up Novus prezentuje niezwykły e-dwukołowiec, który łączy elementy e-rowerów z elementami motocykli. Niektóre wersje mogą być prowadzone z prawem jazdy.

W przypadku motocykli elektrycznych, e-motorowerów i e-skuterów od dawna stało się jasne, że w przypadku aut elektrycznych ten problem stopniowo zanika: producenci orientują się na znane już, zamiast wkraczać na nowe tereny. Harley Davidson LiveWire wygląda nowocześniej, ale nie różni się zasadniczo od swojego starszego, napędzanego benzyną poprzednika. Dotyczy to również Vespa Elettrica i innych jednośladów.

Prezentacja: Novus eBike

To wygląda jak e-rower na sterydach... (Źródło: Novus) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 1/8

... Novus wygląda jak na pierwszy rzut oka. Gdziekolwiek nie spojrzysz, spotykasz... (Źródło: Novus) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 2/8

... oko na nieznane ... (źródło: Novus) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 3/8

... rozwiązania, które można znaleźć w ... (źródło: Novus) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 4/8

... może jeszcze trzeba udowodnić w praktyce. Firma z Brunszwiku ... (Źródło: Novus) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 5/8

... ogranicza bazę klientów tylko do pierwszej pracy ... (źródło: Novus) [pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 6/8

... już przez wycenę. Mniej niż 45 000 euro ... (Źródło: Novus) [Pokaż na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 7/8

... nawet wersja 45 km / h, którą można prowadzić z prawem jazdy, nie jest dostępna. (Źródło: Novus) [Wyświetl na jednej stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 8/8

Novus zrywa z tym. Zgodnie z hasłem reklamowym pierwsza praca powinna „wzbudzać pożądanie”, „czuć się jak przyszłość”. Nie da się ukryć, że ten e-motocykl jest niezwykły. Dotyczy to jednak przede wszystkim optyki, ponieważ dane techniczne na pierwszy rzut oka nie są zbyt rewolucyjne:

Prędkość maksymalna 120 km/h

Zasięg (ruch miejski) 100 km

Maksymalna moc 18 kilowatów

Przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 3 sekundy

Rama monocoque z włókna węglowego bez dodatkowej okładziny

Silnik piasty w tylnym kole

Moment obrotowy 200 Nm

Widelec mono o skoku 90 milimetrów

(Zobacz) felgi karbonowe

Waga 75 kilogramów wraz z baterią

Rekuperacja czynna i bierna

Aktualizacje OTA

Dane techniczne mogą wydawać się mniej imponujące niż sugeruje konstrukcja roweru. Niezwykle niska, gotowa do jazdy waga, wynosząca zaledwie 75 kilogramów w porównaniu z klasycznym motocyklem, sprawia, że ​​siadasz i zwracasz uwagę. Zwłaszcza w odniesieniu do bezpośrednio przyłożonego momentu obrotowego 200 Nm.

Ponadto istnieją rozwiązania techniczne, które sprawiają, że w pierwszej kolejności możliwa jest ciekawa konstrukcja tego e-motocykla, który wygląda prawie jak e-rower na sterydach. Obejmuje to na przykład widelec mono, który zaciska przednie koło z włókna węglowego lub akumulator osadzony głęboko w samonośnej ramie.

Ten motocykl jest tak niezwykły, że nikt tego nie zauważa. NOMOTO dosłownie wtapia się w miejskie otoczenie. Dopóki ktoś nie naciśnie guzika.

Kluczowa bateria: akumulator o pojemności 4,3 kilowatogodziny stanowi dużą część całkowitej masy pojazdu przy 19 kilogramach i można zobaczyć, jak bardzo inne komponenty są przycięte do lekkiej konstrukcji. Całkowita dopuszczalna waga Novusa wynosi 185 kilogramów. Masz więc do dyspozycji ładowność 110 kilogramów.

Elektryczne jednoślady mają obraz niewystarczającego zasięgu. Novus, który został zaprojektowany głównie do jazdy po mieście, niewiele robi, aby przeciwdziałać temu obrazowi: może przejechać 100 kilometrów w ruchu miejskim. W końcu 80-procentowe ładowanie powinno zostać osiągnięte w ciągu pół godziny.

Pełny pakiet cyfrowy

Jeśli chodzi o tworzenie sieci, producent z Brunszwiku czerpie z bogactwa zasobów. To powinien być jeden z powodów, dla których firma wykorzystała targi CES 2019 jako scenę prezentacji.

W tym miejscu możesz znaleźć wideo z Youtube, które uzupełnia artykuł. Możesz to wyświetlić jednym kliknięciem.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Pozwala to na przesyłanie danych osobowych do platform stron trzecich. Więcej na ten temat w naszej polityce prywatności.

Rower Novus można odblokować za pomocą smartfona (NFC). Za pomocą aplikacji możesz przeglądać statystyki, obliczać zakresy i wiele więcej. Podobnie jak w przypadku Tesli, dostępne są aktualizacje bezprzewodowe i możliwość połaskotania większej mocy silnika poprzez zakup w aplikacji.

Trzy poziomy wydajności, w tym jeden dla kierowców

Jeśli chcesz, możesz nawet jeździć Novusem z prawem jazdy i małą tablicą rejestracyjną ubezpieczenia. Wtedy moc i prędkość maksymalna są zablokowane do 45 km/h.

Posiadacze prawa jazdy A1 mogą zdecydować się na wariant o mocy 7,5 kW. Pełna moc 18 kilowatów jest zarezerwowana dla posiadaczy prawa jazdy A2.

Cena i dostępność

Nowe ścieżki i pionierska praca - to podnosi cenę, jak w tym przypadku. Niezwykły wygląd i z pewnością imponujące osiągi kosztowały co najmniej 46 000 euro. Harley Davidson LiveWire jest tańszy i mocniejszy, nawet znacznie.

Zainteresowane strony muszą uzbroić się w cierpliwość do połowy 2022 roku, potem należy dostarczyć e-motocykl. Możesz zamówić go w przedsprzedaży natychmiast po uiszczeniu opłaty rezerwacyjnej w wysokości 1000 euro.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.