Home > Inteligentny Zegarek > E-Bike Cyclopic: słuchaj, słyszeć — e-rower o dużej mocy staje się społecznie akceptowalny

E-Bike Cyclopic: słuchaj, słyszeć — e-rower o dużej mocy staje się społecznie akceptowalny

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Brytyjska firma Cyclonic chce latem 2019 r. wprowadzić na rynek bardzo nietypowy e-rower, a mianowicie składany e-rower bez szprych i piast. Wbrew oczekiwaniom dziwny pojazd ma kilka bardzo praktycznych funkcji i może stać się modną alternatywą dla e-hulajnogi.

Gdy po raz pierwszy spojrzysz na bezimienny e-rower Cyclopic, budzą się wspomnienia. Po prawej – w 2013 roku firma chemiczna BASF zaprezentowała zelektryfikowane pennywheel pod nazwą projektu Concept 1865. Pozostała wizją. To jest los, którego nie powinien wyprzedzać e-rower o dużej mocy Cyclonic. Powinien być gotowy na rynek latem i być w drodze.

Najważniejszym elementem tego e-roweru, którego rozwój trwa już od około roku, jest, oprócz efektownego wyglądu, mechanizm składania. Mniejsze tylne koło można szybko wsunąć w przednie koło bez szprych. Według producenta ten proces składania trwa około pięciu sekund, a zatem dokładnie cztery sekundy dłużej niż Gi Fly Bike.

Waga podana przez Cylopic jest zauważalnie niska. Szybki rower z silnikiem elektrycznym powinien ważyć tylko około 15 kilogramów, czyli znacznie mniej niż większość innych nowoczesnych pedeleków. Rama nie jest wykonana z drogiego węgla, ale z aluminium. Producent nadal trzyma w tajemnicy, który silnik jest zainstalowany. Niezwykły eBike ma sześć biegów i łożyska wałeczkowe firmy Franke Bearings. Silnik powinien obsługiwać prędkość do 25 km/h, dzięki czemu można jeździć e-rowerem jako pedelec po niemieckich drogach jak rowerem bez uprawnień.

Netzwelt myśli

Przede wszystkim Cyclopic jest ekscytujący technicznie. Ale groszek wciąż jest dowodem na to, że można go wygodnie używać w życiu codziennym. Jako alternatywa dla e-hulajnogi na ostatnią milę może być odpowiednia, ponieważ można ją złożyć, aby zaoszczędzić miejsce podczas transportu autobusem lub pociągiem. Ale czy trendsetterzy uzbrojeni w kieszonkowe zegarki i monokle naprawdę niedługo będą jeździć takim rowerem przez nasze duże miasta? Jesteśmy sceptyczni.

Cyklop E-Hochrad: cena i dostępność

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy e-rower zostanie wprowadzony na rynek bez łańcucha, piast i szprych. Producent mówi tylko o „lacie 2019” i cenie powyżej znaku 2000 euro. Na następnej stronie przedstawiamy więcej ekscytujących nowych e-rowerów na ten rok.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.