Home > Inteligentny Głośnik > Connected Car: szczegółowe spojrzenie na cyfrowy kokpit VW Passata B8

Connected Car: szczegółowe spojrzenie na cyfrowy kokpit VW Passata B8

Sharing is caring!

Strona główna

Mobilność

Volkswagen Passat - właściwie stateczny samochód dla przedstawicieli handlowych. Ale nowy Passat B8 jest pierwszym pojazdem VW, który ma w pełni cyfrowy kokpit, tak zwany Active Info Display. Rozciąga się na ponad 12,5 cala przed kierowcą. Szczegółowo przyglądamy się technicznym gadżetom samochodu.

Na Sardynii Volkswagen udostępnił dziennikarzom nowego Passata, wewnętrznie znanego jako B8, w celu zdobycia pierwszych wrażeń z jazdy. Netzwelt też tam był. Zajęliśmy miejsce w bestsellerowym samochodzie służbowym i wcisnęliśmy wszystkie przyciski, które udało nam się znaleźć, które jakoś świeciły.

Gdy Apple prezentuje nowego iPhone'a lub Samsung zaprasza Cię na wydarzenie z notatkami, jesteśmy tam. Sprawa honoru. Ale czego chcemy w nowym Volkswagenie Passacie? Nie włoskie słońce, ale mnóstwo nowoczesnych technologii w środku było argumentami, które nas zwabiły. Na przykład dzięki Active Info Display, po raz pierwszy w samochodzie klasy średniej zastępuje się coś w rodzaju gigantycznego tabletu PC jako zamiennika kokpitu. Ponadto smartfony i tablety z systemem Android można połączyć z hotspotem pojazdu i zintegrować z systemem multimedialnym za pośrednictwem MirrorLink.

Aktywny wyświetlacz informacji

Truizm dla entuzjastów samochodów: kokpit to centralny interfejs między kierowcą a pojazdem. Jeśli producent buduje tu bzdury, to szybko rozprzestrzenia się blask na całe auto. Krok Volkswagena w kierunku zainstalowania w pełni cyfrowego kokpitu w nowym Passacie sedan i kombi Variant jest śmiały – w końcu model jest bestsellerem i dlatego musi sprostać najróżniejszym wymaganiom klientów. Od skąpego członka rodziny do szalonych sprzedawców.

Aktywny wyświetlacz informacyjny ma przekątną 12,3 cala. Oferuje rozdzielczość 1440 x 540 pikseli i posiada automatyczną kontrolę jasności. Niezbędne: wyświetlacz jest nadal doskonale czytelny nawet w bezpośrednim świetle słonecznym.

Niestety kierowca ma ograniczone możliwości personalizacji wyświetlacza. Wpływa na przykład na wielkość okrągłych instrumentów cyfrowych. Czasem są nieco większe i w środku pokazują dodatkowe informacje o zużyciu lub przebytym dystansie. Czasami przesuwają się bardziej w tło, aby zrobić miejsce na widok nawigacyjny znajdujący się między obrotomierzem a prędkościomierzem. Liczne systemy wspomagające (widok obszarowy, asystent parkowania, asystent przyczepy, asystent boczny, asystent pasa ruchu, asystent parkowania, asystent awaryjny, funkcja awaryjnego hamowania w mieście) również mogą być tutaj wyeksponowane.

W zasadzie cyfrowy kokpit tego typu oferuje znacznie więcej opcji. Puść wodze fantazji, obrazy centrum dowodzenia w Star Trek szybko nawiedzają nasze umysły. Ale VW kładzie temu kres. Grupa obawia się, że „cyfrowe DNA marki Volkswagen może zostać rozwodnione”, jeśli kupujący samochód klasy średniej nagle zaczną konfigurować wyświetlacz według własnego uznania. Są też aspekty prawne. Na przykład kontrolki zarządzania silnikiem muszą nadal świecić diodami LED. Rozczarowuje jednak fakt, że Volkswagen nie pozwala swoim klientom nawet na zmianę koloru wyświetlacza. Ponieważ takie funkcje od dawna są standardem w innych markach.

Aktywny wyświetlacz informacyjny i system informacyjno-rozrywkowy w VW Passacie B8

Aktywny wyświetlacz informacyjny i system informacyjno-rozrywkowy w VW Passat B8 (2014)

DSC04385.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 1/10

DSC04387.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 2/10

DSC04390.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 3/10

DSC04391.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 4/10

DSC04392.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 5/10

DSC04394.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 6/10

DSC04397.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 7/10

DSC04399.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 8/10

DSC04400.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 9/10

DSC04402.jpeg [Wyświetl na stronie | Pokaż jako historię] Zdjęcie 10/10

Systemy informacyjno-rozrywkowe

Kolejną techniczną atrakcją VW Passata jest intronizacja w konsoli środkowej. Kierowca obsługuje system informacyjno-rozrywkowy za pomocą 6,5-calowego ekranu dotykowego z automatycznym zbliżaniem, który w niektórych obszarach jest ściśle powiązany z aktywnym wyświetlaczem informacyjnym. To także brama do MirrorLink. Tutaj można łatwo zintegrować aplikacje i funkcje smartfonów i tabletów z systemem Android. Volkswagen będzie początkowo dostarczał odpowiednie aplikacje, ale będą one również pochodzić od dostawców zewnętrznych. Ponadto z tyłu fotela kierowcy i pasażera z przodu znajdują się adaptery, które idealnie pasują do Samsung Galaxy Tab S. Więcej informacji na temat MirrorLink i innych funkcji systemu informacyjno-rozrywkowego można znaleźć w poniższym filmie.

Cena i dostępność

Volkswagen Passat i Passat Variant trafią do sprzedaży w listopadzie. Cena wywoławcza wynosi 30 250 euro za linię wyposażenia Trendline. Kombi zaczyna się od 31 325 euro. Jeśli wykorzystasz liczne opcje do skrajności, szybko otrzymasz 46 300 euro za linię wyposażenia Highline, ale wtedy otrzymasz nie tylko wspomniane gadżety techniczne, ale także topowy silnik o mocy 240 KM z napędem na wszystkie koła.

Uwaga: Volkswagen przejął lot i nocleg na Sardynii. Przegląd wszystkich wydatków na podróże w niedalekiej przeszłości można znaleźć w tym miejscu na netzwelt.

»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych

Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT

W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!

... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej

Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.