Home > Inteligentny Głośnik > Bezprzewodowe głośniki Cabasse Rialto

Bezprzewodowe głośniki Cabasse Rialto

Sharing is caring!

Smart home - inteligentne domy coraz popularniejsze

Oczekuje się, że skumulowana stopa wzrostu w latach 2019 - 2023 wyniesie 16,9%, co daje prawie 1,6 mld urządzeń w 2023 r. Koszt technologii maleje, ceny spadają, a to pozytywnie wpływa na zaangażowanie konsumentów.

Rok 2018 był czasem zdominowanym przez tanie, inteligentne głośniki produkcji Amazon i Google. Łatwo podbiły one rynek urządzeń dla inteligentnych domów i dzięki temu wielu użytkowników skutecznie przekonało się do nowej technologii. Z kolei 2019 położy mocniejszy akcent na budowanie lepszych doświadczeń związanych z łączeniem różnych urządzeń w celu stworzenia bardziej spójnego doświadczenia. - twierdzi Jitesh Ubrani research manager IDC.

Nowy raport IDC wycenia segment Smart Home na miliardy dolarów. A przecież to zaledwie początek. Według prognoz do 2023 roku rynek inteligentnej automatyki domowej osiągnie wielkość prawie 1,6 mld urządzeń.”– analizuje Marcin Kotarski, Product Manager z Rettig Heating, producenta emiterów ciepła oraz dodaje: - Te rozwiązania krok po kroku zmieniają na lepsze sposób, w jaki ludzie żyją. Na przykład możemy włączyć klimatyzację w domu przed wejściem do środka bądź uruchomić zraszacze w upalny dzień, będąc jeszcze w pracy. Automatyka domowa może naprawdę zrobić więcej i uprościć nasze życie. Nic dziwnego, że stała się przyszłością.

Chociaż rynek inteligentnych domów będzie zdominowany przez gigantów Doliny Krzemowej - Amazon i Google, oczekuje się, że na znaczeniu zyska trzeci z Wielkiej Trójcy potentatów IT - Apple. Niesłabnąca popularność urządzeń wyposażonych w systemy iOS (iPhone) i MacOS (komputery stacjonarne i przenośne) pomoże firmie w rynkowej ekspansji. Równocześnie faktem jest, że marka Apple intensywnie wprowadza kolejne usługi do swojego portfolio, zmieniając strategię produktową, która dotychczas była skoncentrowana na produkcji i dystrybucji urządzeń, obecnie zmierza w kierunku wdrażania kolejnych usług.

Poza złotym dzieckiem amerykańskiej gospodarki, które zadomowiło się w Cupertino, kolejną firmą, która mocno zyska w najbliższym czasie jest koreański Samsung. Głównie za sprawą bardzo szerokiego asortymentu oraz inwestycji w zaplecze programowe, systemy Bixby i Tizen, które zaprzęgnięte są do obsługi wielu urządzeń z przedrostkiem “smart” - zegarki, bransoletki, a także lodówki czy telewizory.

Inteligentne, sprzężone ze sobą technologie, rozwijają się w imponującym tempie, dzięki efektowi synergii – jedna innowacja wspomaga drugą i razem sprawiają, że chociaż z podstaw matematyki doskonale wiadomo, że 1 + 1 = 2, to w tym określonym przypadku 1 + 1 = 3. Jak to możliwe?

- Jest to oczywiście daleko idące uproszczenie, ale smart home nie powstałby, gdyby nie zaangażowanie rozbudowanego AI, które z kolei opracowano poprzez wykorzystanie technologii uczenia maszynowego, ukierunkowanego na pracę na środowisku wielkich zbiorów danych. Według Microsoftu do 2020 roku będzie już 30 miliardów podłączonych urządzeń, a inteligentny dom będzie generował 50 GB danych każdego dnia - analizuje Marcin Kotarski z Rettig Heating i dodaje: - „Te innowacje są jak cyfrowe suplementy, które są niezbędne do rozwoju całego rynku inteligentnych rozwiązań dla domu. Bez nich i wiedzy jak je ze sobą połączyć żadna firma nie odniesie sukcesu.

Ankieta, zrealizowana przez TraQline pod koniec ubiegłego roku, miała za zadanie zweryfikować, jak duże jest zainteresowanie rozwiązaniami z zakresu Smart Home i jakie są odczucia konsumentów, odbiorców tej technologii. Najważniejszy wnioskiem płynącym z badania było to, że 40% konsumentów używa swoich smart urządzeń dla domu minimum dwa razy dziennie. Ta częstotliwość może dowodzić, że wspomniane rozwiązania są nie tylko praktyczne i przydatne, ale również lubiane przez użytkowników.

A co wpływa na decyzję o zakupie? Według ankietowanych na pierwszym miejscu jest cena (68%), ale nie tylko ona jest ważna. Na kolejnej pozycji plasuje się łatwość użycia, czyli intuicyjność (50%), a tuż za nią kwestie bezpieczeństwa (37%). Co ciekawe osoby, które posiadają smart home, chcą poszerzać system o kolejne funkcje i elementy. Takie deklaracje składa aż 61% zapytanych. Argumenty? Oferowane możliwości i wygoda użytkowania. To pokazuje, że łatwo przywyknąć do korzystania z inteligentnych rozwiązań do domu. To branża niemal skazana na sukces, a w najbliższym czasie z uwagą będą przyglądać się jej specjaliści IoT z całego świata, szukając szansy na rozwój swojego biznesu.

HomePod mini dostępny w Finlandii, Norwegii i Szwecji

Apple rozpoczęło sprzedaż HomePod mini w Finlandii, Norwegii i Szwecji. Inteligentny głośnik jest dostępny w kolorze gwiezdnej szarości, białym, niebieskim, pomarańczowym i żółtym.

HomePod mini to niewielka, inteligentna głośnik, który został wprowadzony na rynek przez firmę Apple w 2020 roku. Jest on wyposażony w wiele przydatnych funkcji, takich jak obsługa głosowa przez asystenta Siri, możliwość odtwarzania muzyki za pomocą bezprzewodowych sieci Wi-Fi lub Bluetooth, a także wbudowany system głośników, który zapewnia czysty i wyraźny dźwięk.

HomePod mini jest również kompatybilny z innymi urządzeniami Apple, takimi jak iPhone, iPad i Mac, co umożliwia łatwe sterowanie nim za pomocą aplikacji Home lub komend głosowych.

Wcześniej firma poinformowała, że HomePod mini będzie dostępny w tych krajach od 13 grudnia, a zamówienia można składać z wyprzedzeniem. To niewielkie, ale jakże przydatne urządzenie będzie również dostępne w Afryce Południowej od 19 grudnia, a do Danii trafi w przyszłym roku.

Bezprzewodowe głośniki Cabasse Rialto

Cabasse Rialto skrywa 13-centymetrowy, współosiowy głośnik średnio-wysokotonowy, w którym każdy z przetworników jest zasilany przez 300-watowy wzmacniacz pracujący w klasie D. Bas przetwarza osobny, 17-centymetrowy przetwornik HELD (High Excursion Low Distortion) skierowany do tyłu, który jest zasilany trzecim (450 W) wzmacniaczem.

Podstawą brzmienia systemu jest algorytm zapisany w układzie DSP. Cabasse zastosował rozwiązanie o nazwie DEAP, od Digital Enhancement of Acoustical Performance, aby uzyskać zejście niskich częstotliwości do 30 Hz.

Głośniki Cabasse Rialto oferują dużą liczbę przyłączy: HDMI eARC, TOSLINK, analogowe RCA i Ethernet z tyłu "głównego" głośnika (mimo że są to głośniki aktywne, jedna kolumna jest "główną") oraz Bluetooth , Spotify Connect, Tidal Connect, Apple AirPlay plus Qobuz i Deezer za pomocą własnej aplikacji StreamCONTROL firmy Cabasse.

System ma wbudowany mikrofon i oferuje automatyczną kalibrację pomieszczenia o nazwie Cabasse Stream CONTROL. Pozwala ona na spersonalizowanie dźwięku dzięki innowacyjnym narzędziom optymalizacyjnym opracowanym z myślą o konkretnych pomieszczeniach i preferencjach użytkowników.

Czytaj również nasze testy kolumn głośnikowych Cabasse

Aby wprowadzić brzmienie high-end do każdego pomieszczenia w domu, można zgrupować Rialto z innymi systemami Cabasse, w tym z lifestylową linią THE PEARL. Dzięki temu możliwe jest tworzenie stref przeznaczonych do słuchania różnych źródeł (streaming, TV, gramofon itp.) z dowolnego miejsca w domu.

Cabasse Rialto oferuje możliwość słuchania wszystkich źródeł i platform muzycznych w stereo, zawiera ponadto gniazdo HDMI dla odbiornika TV. Użytkownicy mogą również sterować głośnością za pomocą pilota do telewizora, gdy głośniki są połączone za pomocą zintegrowanej technologii e-ARC.

Rialto oferuje w głównym głośniku sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, co jest wyjątkowo wygodne. Za pomocą pierścienia obrotowego można zwiększać lub zmniejszać głośność, zmieniać źródła lub dodawać i modyfikować ulubione radia, bez konieczności przechodzenia przez aplikację.

Kolorowy ekran wideo LCD wyświetla również okładki odtwarzanych albumów. Jak to jest standardem w przypadku systemów podłączonych do Cabasse, aktualizacje oprogramowania pozwolą na ewolucję interfejsu ekranu.

Cabasse Rialto dostępne w kolorze białym lub satynowym czarnym.

Czytaj również: System 2.1 Cabasse The Pearl Keshi

Cabasse Rialto - specyfikacja techniczna

• Maksymalny poziom dźwięku: 121 dB (w szczycie)

• Pasmo przenoszenia: 30 – 27 000 Hz

• Przetworniki:

- 13 cm BCI, koaksjalny średnio-wysokotonowy

- 17 cm HELD, niskotonowy

• Wzmacniacze (na kanał):

- wysokie tony: 300 W RMS/600 W peak

- średnie tony: 300 W RMS/600 W peak

- niskie tony: 450 W RMS/900 W peak

• Total Harmonic Distortion + Noise (THD+N): 0,005% (1 W, 4 Ω)

• Odtwarzane typy plików: MP3, AAC, WMA, AIFF, FLAC, ALAC, Ogg Vorbis, DSD 64/128

• Połączenia: Ethernet, Wi-Fi, Bluetooth, cyfrowe optyczne, analogowe RCA, USB, HDMI ARC

• Wymiary (szer. x wys. x gł.): 26 x 20,6 x 23,9 cm

• Waga: 19,5 kg

Źródło: Audiocenter